ه.پ.گ: کُنترا شهروند بتلیسی را به قتل رساند

مرکز خبررسانی ه.پ.گ اعلام کرد، عناصر کنترا (ضد گریلا) با پوشیدن لباس مبدل گریلایی یک شهروند اهل بتلیس را به قتل رسانده‌اند. 

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ اعلام کرد، "روز ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت عناصر کنترا (ضد گریلا) با لباس‌های مبدل گریلایی در عرصه‌ی شهید مزگین واقع در بتلیس اقدام به کمین گذاری کرده‌اند." 

در ادامه بیانیه ه.پ.گ آمده است، اهالی منطقه که برای جمع‌آوری هیزم رفته بودند هدف حمله کنترا قرار گرفته‌اند و در نتیجه‌ جوانی با نام داوود جوشکون به قتل رسیده است. 

ه.پ.گ افزوده است:"دولت اشغالگر ترک در رسانه‌هایش قتل غیرنظامیان را به نیروهای ما نسبت داده است. دولت فاشیست ترک این حملات را انجام داده و از راه رسانه‌های خود خواهان فریب خلق است. دولت اشغالگر ترک از جنوب تا شمال کردستان حملات بسیاری را انجام داده و برای لاپوشانی جنایات جنگی خویش به رویکردهای پلیدی روی آورده است. خلقمان و افکار عمومی دمکراتیک به اخبار کذب آنان وقعی ننهند. 

در نتیجه‌ی این حمله جوانی به نام داوود جوشکون به قتل رسید، ما مراتب تسلیت خویش را به خانواده‌ی وی اعلام می‌داریم. اعلام می‌کنیم، حملات علیه خلق کرد هیچگاه بدون پاسخ نخواهند ماند."

مرکز خبررسانی ه.پ.گ اعلام کرد روز ۷ ژوئن/ ۱۷ خرداد جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر ترکی مناطق حفاظتی مدیا را هدف قرار داده‌اند. 
ه.پ.گ اعلام کرد، "ساعت ۹:۳۰ عرصه‌ی کاداکولا در خنیره، ساعت ۲۲:۳۰ دره آوا باسیا در آواشین، ۲۳:۵۰ مناطق ساجا و شهید رستم در زاپ از سوی جنگنده‌های ارتش ترک بمباران شدند. در نتیجه‌ی این حملات آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است. "