خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

ه.پ.گ: ۱۱ ارتشی و یک کنترا کشته شدند

مرکز خبررسانی ه.پ.گ اعلام کرد، یگان‌های گریلا در بسیاری از مناطق عملیات‌هایی را به انجام رسانده‌اند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۱۰ ارتشی و یک کنترا کشته شده‌اند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، نیروهای گریلا در جولمیرگ، شرنخ، بوتان و آواشین عملیات‌های موفق به انجام رسانده‌اند.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  در چله ۲ ارتشی بلند پایه کشته شدند

  " نیروهایمان به مناسبت سالروز شهادت شهید زیلان که در ۳۰ ژوئن عملیاتی فدایی به انجام رسانده‌ بود، در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا عملیات‌هایی تاثیرگذار به انجام رساندند.

  در ساعت ۴ روز ۲۸ ژوئن / ۸ تیر ارتش اشغالگر ترکیه به همراه نیروهای کنترا (ضد گریلا) در حومه‌ی روستای داووشا در چله واقع در جولمیرگ تحرکاتی نظامی را آغاز کرد. نیروهایمان یگانی عملیاتی از نیروهای دشمن را تحت نظارت قرار داده از فاصله‌ی نزدیک آن‌ها را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات ۲ ارتشی بلند پایه کشته شدند. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با پهبادهای جاسوسی و بالگرد‌های نظامی عملیات خویش را کسترده‌تر نموده و نظامیان را به تپه کاوه، داووشا و مربوکا منتقل کردند. عملیات نظامی با مشارکت یگان‌های مخفی ادامه دارد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  عملیات‌های همزمان در آواشین: ۶ ارتشی کشته شدند

  در ساعت ۱۶ روز ۲۹ ژوئن / ۹ تیر نیروهایمان همزمان در تپه‌های شکِر و تپه خوده در آواشین واقع در مناطق حفاظتی مدیا عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در هر دو تپه به گونه‌ای موفقیت آمیز سنگر و استحکامات دشمن هدف قرار داده شده و ۶ ارتشی کشته شدند. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با بالگرد‌های نظامی کشته و زخمیان خود را منتقل کرد.

  عملیات تک تیراندازی در قلبان: یک ارتشی کشته شد

  در ساعت ۸ روز ۲۹ ژوئن / ۹ تیر نیروهایمان علیه نظامیان پایگاه سربند در قلبان در شرنخ عملیاتی تک تیراندازی به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات یک ارتشی کشته شد. این عملیات به مناسبت سالروز شهادت شهید زیلان انجام شد.

  نیروهایمان به مناسبت سالروز شهادت شهید زیلان در چهارچوب کارزار انتقامی شهید رزگار گَوَر و شهید مدیا ماوا زنجیره عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در این چهارچوب؛

  در سلوپی ۲ ارتشی کشته شدند

  در ساعت ۲۲ روز ۲۸ ژوئن / ۸ تیر نیروهایمان در نزدیکی روستای گرمتا در سلوپی واقع در شرنخ علیه نظامیان که مشغول ساخت اتاقک نوبت   بودند عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات از دو طرف نیروهای دشمن هدف قرار داده شد و ۲ ارتشی کشته شدند.

  یک کنترا ( ضد گریلا) مجازات شد

  نیروهایمان در همان روز در بوتان کنترایی به نام جمال لاچین را مجازات نمودند. این شخص در شهادت رفقایمان عرفان دیروک (عکیف تورهان)، باران (بایرام هکسوه)، دوریم (احمد کارا اصلان) و شورش (چاووش عباس زاده) در ۱ جولای ۲۰۱۸،  دست داشت. اشخاصی که در شهادت نیروهای گریلا دست داشته و با نیروهای دشمن همکاری می‌کنند در هر زمان و مکانی باشند مجازات خواهند شد.

  عملیات نظامی در قلبان

  در ساعات صبح روز ۲۹ ژوئن / ۹ تیر ارتش اشغالگر ترکیه با مشارکت تعداد بسیاری از نظامیان در منطقه‌ی قاپلان و کِله در قلبان تحکراتی نظامی را آغاز می‌کند. این تحکرات در ساعات شب همان روز بدون کسب هیچ نتیجه‌ای به پایان رسیده و عقب نشینی می‌کنند.

  در شمزینان ۴ گریلا به شهادت رسیدند

  در ساعات شب روز ۲۴ ژوئن / ۴ تیر در میانه‌ی روستاهای پولا و تویه در شمزینان واقع در جولمیرگ نیروهایمان با نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه روبه‌رو شده و درگیری رویداد. در این درگیری ۳ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند، یک تن از رفقایمان زخمی شده و برای جلوگیری از اسارت خویش نارجکش را منفجر می‌کند و به شهادت می‌رسد. در این درگیری ۴ ارتشی زخمی شده‌اند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

  حملات هوایی علیه زاگروس

  در ساعت‌ها ۲۱:۳۰ و ۲۲:۳۰ روز ۲۷ ژوئن / ۷تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه چارچلا در عرصه‌ی زاگرس را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد."