ه.پ.گ: ۶ ارتشی کشته شدند

نیروهای گریلا در بوتان، خاکورک و بتلیس عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ها ۶ ارتشی کشته و به خودرو زرهی ضربه وارد شده است.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات‌های گریلا و حملات هوایی دولت ترکیه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " در ساعت ۶:۳۰ روز ۲۷ ژوئن / ۷ تیر نیروهای یژاستار علیه پایگاه یکماله در قلبان در شرنخ عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات نیروهایمان سنگر و استحکامات دشمن را هدف قرار دادند اما از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

  در گابار ۲ ارتشی کشته شدند

  در چهارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گَوَر نیروهایمان در روز ۲۷ ژوئن / ۷ تیرماه علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه که می‌خواستند راه مابین زونگه و تپه‌‌ی گوونلیک در کوهستان‌های گابار را تحت نظارت قرار دهند عملیاتی را به انجام رساندند. نظامیان ترکیه تحت نظارت نیروهایمان قرار گرفتند. در نتیجه‌ی این عملیات ۳ ارتشی کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند. پس از این عملیات نیروهای دشمن با خودروهای زرهی خواهان ورود به منطقه بودند. در این هنگام نیروهایمان به خودرو زرهی از نوع کرپی ضربه وارد کردند.

  یک ارتشی در خاکورک کشته شد

  در چهاچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا که علیه تحرکات اشغالگرانه در مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارد، نیروهایمان در ساعت ۲۳ روز ۲۸ ژوئن / ۸ تیر علیه نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه که بر تپه شکیف در خاکورک مستقر شده‌اند عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات کشته شدن یک ارتشی محرز شده است. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه به بمباران منطقه پرداخته و با بالگرد‌های سیکورسکی کشته و زخمیان خود را منتقل کرد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  در درسیم به خودرو زرهی ضربه وارد شد

  روز ۲۸ ژوئن/۸ تیر نیروهای یژاستار در منطقه‌ی خوزات خودرویی را که دو کنترا و یک نظامی در آن قرار داشتند را تحت نظارت قرار دادند. سپس در نزدیکی پایگاه ینی‌باشی این خودرو را هدف قرار دادند. در نتیجه‌‌ی این عملیات به خودرو ضربه وارد شد، یک ارتشی کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.

  در بتلیس یک ارتشی کشته شد

  ساعت ۴:۳۰ روز ۲۹ ژوئن/ ۹ خرداد نیروهایمان علیه نقطه‌ی نظارتی واقع در راه مابین منطقه‌ی خیزان و مرکز شهر بتلیس عملیاتی را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات یک ارتشی کشته شد.

  حملات هوایی

  روز ۲۷ ژوئن/ ۷ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی دولت ترکیه منطقه‌ی قومری در متینا را بمباران کردند.

  در ساعت ۲۲:۳۰ روز ۲۸ ژوئن / ۸ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی دولت اشغالگر ترکیه حومه‌ی روستای سرگله و تپه آمِدی واقع در آمِدی در دهوک را بمباران کردند.

  در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد."