ه.پ.گ: ۸ ارتشی ترکیه کشته شدند

مرکز خبررسانی نیروهای ه.پ.گ اعلام کرد، در نتیجه‌ی عملیات نیروهای ه.پ.گ و یژاستار در گَوَر ۸ ارتشی ترکیه کشته شدند که در میان آن‌ها دو افسر بلند پایه قرار دارند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات‌های  گریلا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

  متن بیاینه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " روز ۱۸ ژوئن / ۲۸ خرداد نیروهایمان در مابین بردَرش و سه‌گوزا در نزدیکی گلیه دوسکی به یگانی از نیروهای دشمن که اقدام به کمین‌گذاری می‌کنند پی برده و آن‌ها را تحت نظارت قرار می‌دهند. نیروهایمان این یگان را مدت درازی تحت نظر قرار داده و در ساعت ۱۸:۳۰ از فاصله‌ی نزدیک آن‌ها را هدف قرار می‌دهند. در نتیجه‌ی این عملیات ۴ ارتشی کشته شدند. پس از مدتی در میان نیروهایمان و این یگان درگیری دشواری رویداد. رفیقمان نومان ستِرک با شجاعت تا آخرین نفس خویش مبارزه کرده و به شهادت رسید. نیروهای کنترا و نظامیانی که با هدف پشتیبانی این نیروهای ارتش ترکیه به منطقه اعزام شده بودند هدف نیروهایمان قرار گرفتند و ۴ تن از آن‌ها کشته شدند.

  در نتیجه‌ی این عملیات‌ها و درگیری رویداده ۸ ارتشی کشته شدند که در میان آن‌ها ۲ افسر بلند پایه قرار دارند. همچنین تعداد زیادی از نیروهای دشمن زخمی شدند. مشخصات رفیقمان نومان ستیرک که با شجاعت علیه یگان دشمن مبارزه کرده و به شهادت رسید به شرح زیر است:

   نام: حالف یلدز

   کد سازمانی: نومان ستِرک

   محل تولد: رحا

   زمان و مکان شهادت: ۱۸ ژوئن / ۲۸ خرداد – گَوَر

 

 

تا آخرین گلوله‌ی خویش مبارزه کرد و به شهادت رسید

  رفیق نومان ستِرک در منطقه‌ی سوَرَگ در رحا چشم به جهان گشود. رفیق نومان در میان اطرافیانی میهن دوست بزرگ شده و سیاست نابودگر دشمنان که بر منطقه اعمال می‌کند را می‌بیند. رفیق نومان هیچگاه شکنجه و فشار تحمیل شده بر خلق کرد را قبول نکرده و در سال ۲۰۱۴ با پیوستن به صفوف گریلا پاسخی درخور را به دشمنان داد. رفیق نومان با پیوستن به صفوف گریلا در تمامی شرایط‌ها متعهد بوده و با فداکاری و زحمات خویش زبانزد بود. رفیق نومان در هر شرایطی هیچگاه از دشمنان نگذشته و به جنبش آزادی متعهد بود. وی در عرصه‌ی زاگروس زحمات بسیاری را انجام داد. رفیق نومان با فراگیری شیوه‌ی جدید گریلا در نقاط بسیاری ضربات مهلک بر دشمنان وارد ساخت. در عملیاتی علیه یگان دشمن که اقدام به کمین گذاری کرده بودند به گونه‌ای فدایی به نبرد با دشمنان پرداخت، تا آخرین گلوله‌ی خویش مبارزه کرد و به شهادت رسید.

مراتب تسلیت خویش را در ابتدا به خانواده‌ی رفیق نومان و سپس به تمامی خلق میهن‌دوست اعلام می‌داریم و با آرمان‌ شهدایمان تجدید میثاق می‌کنیم.

عملیات نظامی در قلبان و شاخه

در ساعت ۱۲ روز ۱۷ ژوئن/۲۷ خردادماه ارتش اشغالگر ترکیه در ناحیه‌ی کوهستانی  دریه قاچه در قلبان واقع در شرنخ تحرکاتی نظامی را آغاز کرد. ارتش اشغالگر ترکیه تا روز ۱۸ ژوئن به هیچ نتیجه‌ی ای دست نیافت و به شکنجه، تحقیر و تحت فشار قرار دادن اهالی در این کوهستان پرداختند.

ارتش اشغالگر ترکیه در ساعت ۵ روز ۲۰ ژوئن / ۳۰ خرداد در حومه روستای پاچان از توابع پاییزاوا و در مناطق سولاوا و آشکیتا در منطقه‌ی شاخه در وان تحرکاتی نظامی را آغاز کرد. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ای این تحرکات به اطلاع عموم خواهیم رساند."