پنج سرباز ترکیه در جنوب کردستان از پای درآمدند

نیروهای ه.پ.گ و یژاستار در خاکورک عملیات‌هایی را علیه ارتش اشغالگر ترک انجام دادند. ه.پ.گ اعلام کرد در نتیجه‌ی این عملیات‌ها کشته شدن ۵ ارتشی محرز گشته است و تعداد بسیاری سلاح را منهدم کرده‌اند

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات نیروهای گریلا در خاکورک و همچنین حملات هوایی علیه مناطق حفاظتی مدیا اطلاعیه‌ای کتبی منتشر کرد.

  در بیانیه‌ی ه.پ.گ آمده است؛" نیروهای ما در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا در ۲۱مه /۳۱ اردیبهشت در منطقه‌ی خاکورک واقع در مناطق حفاظتی مدیا علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را انجام دادند.

در این چهارچوب؛

  نیروهای ما در ساعت ۱۳:۳۰ علیه اشغالگرانی که در تپه لیلکان مستقر شده بودند عملیاتی را با سلاح سنگین انجام دادند. در این عملیات ضربات سختی به سنگر و مقرهای دشمن وارد شد. از تعداد کشته و زخمی‌ های نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

  ساعت ۱۶:۳۰ نیروهای ما برای دومین مرتبه در تپه لیلکان عملیاتی را انجام دادند. از دو طرف سنگرهای دشمن هدف قرار داده شد. در این عملیات ۲ ارتشی کشته شدند. نیروهای ما در این تپه ۲ سنگر، یک رادار، یک سلاح سنگین ۴A ، یک سلاح اتوماتیک بی.کی.سی و یک راکت انداز را منهدم ساختند. پس از این عملیات نبروهای دشمن با کمک بالگردهای کبری زخمی‌های خود را منتقل کردند. سپس جنگنده‌های هوایی ارتش ترکیه مناطق شهید شروان، اطراف رود لولان، دره للیکان و علی‌درِژ را بمباران کردند. یگان ما بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  همچنین در ساعت ۱۷ نیروهای ما در دره علی‌درژ گروهی از نظامیان را تحت کنترل قرار داده و علیه آن‌ها عملیاتی را انجام دادند. در این عملیات به گونه‌ای موفق سنگرهای دشمن هدف قرار داده شدند. ٣ ارتشی کشته شده و تعداد زیادی زخمی شدند. پس از عملیات، ارتش اشغالگر ترکیه کشته و زخمی‌های خود را بوسیله بالگردهای سیکورسکی منتقل کرد.

 

حملات هوایی

  ساعت ۱۶:۳۰ روز ۲۱ مه/۳۱ اردیبهشت جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه تپه حکاری در منطقه متینا واقع در مناطق حفاظتی مدیا را هدف حملات هوایی قرار دادند. در این حملات آسیبی به نیروهای ما وارد نشد."