پیام شادباش کنگره ملی کردستان به مناسبت عید قربان

"امیدوار و بر این باوریم که خلقمان در آینده‌ای نزدیک اعیاد خویش را در آرامی، صلح و آزادی برگزار کند، به این مناسبت عید قربان را در آغاز به زندانیان سیاسی و مبارزان راه آزادی، به خلق کردستان و مسلمانان جهان تبریک می‌گوییم."

شورای رهبری کنگره ملی کردستان در پیامی کتبی عید قربان را شادباش گفت و بر ضرورت اتحاد و همبستگی کردها تأکید کرده است.

   در این پیام ک.ن.ک آمده است:"فردا عید قربان است، متأسفانه خلقمان یکبار دیگر عید را در شرایطی پرتنش گرامی می‌دارد. حملات امحاگرانه علیه خلقمان در شمال کردستان همچنان ادامه دارند. خلقمان را به قتل می‌رسانند و طبیعت کردستان را به ویرانی می‌کشند. تهدیدهای دشمنان خلقمان علیه روژاوای کردستان افزایش می‌یابند. فشار رژیم ایران علیه خلقمان در روژهلات کردستان ادامه دارد و بحرانهای اجتماعی روز به روز عمیقتر می‌گردند. جنوب کردستان با معضل اقتصادی و اجتماعی دست به گریبان بوده و مسائل مناطق مورد مناقشه همچنان لاینحل باقی مانده‌اند و حملات رژیم ترک هم بر این موارد افزوده شد."

   ک.ن.ک خاطرنشان کرده است که دولت ترک نه تنها در شمال بلکه در جنوب و روژاوای کردستان نیز خلقمان را هدف حمله قرار داده و می‌افزاید:"رژیم ترک بخشی از خاک روژاوا و بخشی دیگر از خاک جنوب کردستان را اشغال کرده و درصدد گسترش اشغالگری خویش است. خلقمان و جنبش آزادی با تمام توان خویش در برابر حملات ایستادگی می‌کنند، با قهرمانی و فداکاری بی‌سابقه حملات دشمن را در هم می‌شکنند."

   ک.ن.ک سپس یادآور شده است:"متأسفانه در گرامیداشت عید قربان آنچه مایه شرمساری است آنانکه به خلقمان حمله‌ور شده‌اند نه تنها خویش را مسلمان جا می‌زنند بلکه حتی خود را رهبر و رییس مسلمانان هم می‌خوانند. روز عید قربان یکبار دیگر در مقابل دوربین‌های تلویزیونی حاضر می‌شوند و به دروغ مدعی خواهند شد «بهترین مسلمان و خیرخواه ما هستیم(!)» و اینچنین در تلاشند تا ظلم و ستمی را که بر خلقمان تحمیل کرده‌اند لاپوشانی کنند.

   قطعا خلقمان در چهار بخش کردستان و خارج از میهن به خردی بزرگ دست یافته، در مبارزه ملت دمکراتیک فعالانه جای گرفته و دیگر همچون گذشته نیست. [کردها] بیش از این در مقابل جباران سر خم ننموده و زورگویی را نمی‌پذیرند. خلقمان تنها و تنها به اراده خویش، رهبر خویش و مبارزانش تکیه کرده است.

   امیدوار و بر این باوریم که خلقمان در آینده‌ای نزدیک اعیاد خویش را در آرامی، صلح و آزادی برگزار کند، به این مناسبت عید قربان را در آغاز به زندانیان سیاسی و مبارزان راه آزادی، به خلق کردستان و مسلمانان جهان تبریک می‌گوییم."