پ.د.ک پنج تپه‌ی دیگر را به ارتش ترکیه واگذار کرد

حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در جنوب کردستان ادامه دارد. نیروهای پیشمرگ پ.د.ک پنج تپه‌ی دیگر را به نیروهای ارتش ترکیه واگذار کردند. پیش از این پ.د.ک شش تپه را به ترکیه واگذار کرده بود.

حملات اشغالگرانەی دولت ترکیه در جنوب کردستان ادامه دارد. نیروهای پیشمرگ پ.د.ک پنج تپەی دیگر را به نیروهای ارتش ترکیه واگذار کردند. پیش از این پ.د.ک شش تپه را به ترکیه واگذار کرده بود.

به نقل از خبرگزاری روژنیوز، منابع محلی اعلام کردەاند، روز ۲۲ ژوئن / ۱ تیرماه نیروهای پیشمرگ پنج تپه در زاخو را به نیروهای ترکیه واگذار کردەاند.

یکی از تپەهایی که به ارتش ترکیه واگذار شده است، تپەی سرزِرک در بهدینان بوده که مدت ۲۰ سال مقر نیروهای پیشمرگ بر آن قرار داشت و در همان وقت مرکز استخبارات ترکیه در این مکان قرار داشت. نیروهای پ.د.ک به کلی این تپه را به ترکیه واگذار کردەاند.

تپەهای دیگری که به ترکیه واگذار شدهاند بدین شرح است: تپه خمگین در مقابل تپه باروخ، تپه کاسوس در بالای روستاهای گرکا و قمریه در منطقەی برواری و دو نقطه در نزدیکی تونله در کوهستان سفید در زاخو.

پیشتر نیروهای ترکیه و پیشمرگ در منطقەی تونله همراه با یکدیگر بودند. نیروهای پیشمرگ این نقطه را رها کرده و به کلی به نیروهای ترکیه واگذار کردەاند.

به گزارش این خبرگزاری، اهالی منطقه در نتیجەی این اقدام اعلام نارضایتی کرده و خاطر نشان ساختەاند که دولت ترکیه به مدت ۲۱ سال در بهدینان قرار دارد. یکی از اهالی منطقه اعلام کرده است،" حکومت اقلیم کردستان تنها یک اسم است، علاوه بر اسم همه چیز دیگری در دست ترک‌ها قرار دارد. "

در کانی ماسی شش منطقه به ارتش ترکیه واگذار شده بود

روز ۲۱ ژوئن/۳۱ خردادماه نیروهای پ.د.ک در زمان دیدار نچیروان بارزانی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، نقاطی بسیار استراتژیک در منطقەی کانی ماسی را به ارتش ترکیه واگذار کرده بودند. کلا شش تپه واگذار شده بود که تپەهای دلمان و باروخ در میان آنها قرار دارد. پس از یک روز کاروان‌های نظامی ارتش ترکیه در منطقه مستقر شده بودند.