پ.ک.ک:‌ آرزوهای رفیق هلمت به موفقیت خواهیم رساند

پ.ک.ک: آرزو و اهداف رفیق شهیدمان هلمت، پیشاهنگ مبارزات آزادی خواهی کردستان و دمکراتیزاسیون خاورمیانه علیه حصر و فاشیسم را به موفقیت خواهیم رساند.

  شورای رهبری پ.ک.ک درباره‌ی شهادت عضو شورای رهبری ک.ج.ک و دو گریلای دیگر به نام‌های شاهین و دوران در نتیجه‌ی حملات‌ هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در روز ۵ ژوئیه / ۱۴ تیر در قندیل بیانیه‌ای را منتشر کرد.

  متن بیانیه‌ی پ.ک.ک به شرح زیر است:

  "در نتیجه‌ی حمله‌ای برنامه‌ریزی شده و آگاهانه از سوی دولت فاشیست و نابودگر ترکیه و همکاری و جاسوسی علیه قندیل واقع در مناطق حفاظتی مدیا، شهادت شهید هلمت ‌(دیار غریب محمد) فرزند جسور خلق جنوب کردستان ،عضو کمیته‌ی مرکزی پ.ک.ک و عضو شورای رهبری ک.ج.ک و مبارزان ارجمند حزبمان شهید شاهین و شهید دوران را با احترام، ‌علاقه و قدردانی گرامی می‌داریم. حساب این کشتار ناجوانمردانه را خواهیم گرفت، مطمئنا انتقام شهدای جسورمان را خواهیم گرفت و آرزو و اهداف رفیق شهیدمان هلمت، پیشاهنگ مبارزات آزادی خواهی کردستان و دمکراتیزاسیون خاورمیانه علیه حصر و فاشیسم را به موفقیت خواهیم رساند.

  با چنین حملاتی خواهان گرفتن انتقام شکست استانبول هستند

  بدون هیچ شک و گمانی این کشتار وحشیانه از رویداد و حملات سرکوبگران، فاشیست و استعمارگران که در این اواخر انجام می‌شوند مستثنا نیستند. به شکلی واضح دیکتاتوری فاشیست اردوغان – باغچلی با حمله‌ای برنامه‌ریزی شده پس از شکست استانبول و همچنین ضربات مهلکی که در خاکورک و حفتانین از سوی نیروهای گریلا بر آن‌ها وارد شده است،‌ سعی در انتقام‌ گیری داشته و با افزایش فشار، ترور،‌ شکنجه و حملات فاشیستی خواهان حفط سلطه‌ی خویش هستند. در این حملات فاشیستی و سرکوبگر کشورهای آمریکا، اتحادیه‌ی اروپا، روسیه و قدرت‌های بین‌المللی از آن حمایت نموده و همچنین با همکاری قدرت‌های خائن انجام شده است. به شکلی واضح معلوم است که در نتیجه‌ی مبارزات خلقمان بر دولت فاشیست ترکیه فشار وارد می‌شود اما این نیروها به کمک آن آمده و از حملات فاشیستی و حملات آن‌ علیه جنبش آزادی خواهیمان حمایت می‌کنند. بدین شکل خواهان سر پا نگه داشتن فاشیسم دولتی ترکیه هستند. به همین دلیل این قدرت‌ها در این کشتار و فشار‌های روزانه‌ی دولت ترک بر شمال، جنوب، شرق و دیگر بخش‌های کردستان مسئولند.

  بار دیگر این قدرت‌ها را محکوم می‌نماییم و از آن‌ها درخواست می‌کنیم؛ به حمایت‌های خویش از جنایات دولت ترکیه که حملاتی نابودگر و اعمال سرکوبگرانه و فاشیستی علیه جامعه و به ویژه خلق کرد است، پایان دهید. به همدست آن‌ها در قتل‌عام کردها مبدل نگردید. همزمان به قاتلین فاشیست و جاسوسان اعلام می‌داریم؛ به هر اندازه حملات فاشیست و نابودگر افزایش یابند، به هر اندازه سرکوبگری و تروریسم ادامه یابد، قادر نخواهید بود دیکتاتوری فاشیست و نابودگر را حفظ نمایید. قادر نیستید عمر خود را افزایش دهید. هیچ چیزی قادر نخواهد بود از شما محافظت نماید. در میان خون‌هایی که ریخته‌اید خفه‌ خواهید شد. یک به یک انتقام قتل‌عام‌های علیه خلق کرد و ترکیه را خواهیم گرفت. همانگونه که خلق جنوب کردستان فاشیسم صدام را درهم شکست و به موفقیت دست یافت، با یاد رفیق هلمت به دانش بیشتری دست می‌یابند و فاشیسم دولت ترک و همکارانش را از میهنمان بیرون خواهیم کرد.

  در مبارزات دمکراتیزاسیون جنوب کردستان بسیار مفید عمل نمود

  بایستی خلق میهن دوست و تمامی نیروهای انقلابی به خوبی واقف گردند که رفیق هلمت در زمان جوانی خویش به صفوف مبارزات پیوسته است. ۲۵ سال از عمر گرانبهای خویش را به مبارزات برادری خلق‌های خاورمیانه و آزادی خلق کرد اختصاص داد. در آموزش‌های رهبر آپو جای گرفت و در نبرد تمامی وظایف انقلابی تا عضویت در شورای رهبری ک.ج.ک و کمیته‌ی مرکزی پ.ک.ک  را بر عهده گرفت. مبارز‌ شجاع انقلابی و میهن دوست کرد بود. مدتی طولانی در جنوب کردستان فعالیت کرده و در مبارزات دمکراتیزاسیون جنوب کردستان بسیار مفید عمل نمود.

  در راستای آموزش تمامی خلقمان در جنوب کردستان به ویژه زنان و جوانان و سازماندهی بر اساس خط مشی میهن دوستی آپوئیستی بسیار تلاش‌ نمود. مدتی طولانی به عنوان گریلایی علیه اشغالگری و استعمارگری دولت ترکیه مبارزه نمود. با هدف اتحاد کردها و سیاست کرد در کنگره ملی کردستان همواره فعالیت می‌کرد. بدین شکل به انقلابی مبدل شد که مورد علاقه همه بوده و از سوی تمامی خلقمان در چهار بخش کردستان و خارج از میهن شناخته شده بود.

  این حمله واضح است که به شکلی برنامه‌ریزی شده انجام شده است. آشکار است که نیروهای فاشیست دولت ترک مورد حمایت جاسوس و غلامانی قرار گرفته‌اند که برای کاسه‌ای سوپ خود را فروخته‌اند. ما؛ بمانند خلق و جنبشمان در سطحی مهم به این مسئله واقف بوده و این اشخاص را می‌شناسیم. اعلام می‌داریم، به خوبی انتقام این کشتار را از قاتلان خواهیم گرفت. بر این اساس از تمامی اشخاصی که خود را انقلابی، دمکرات و میهن دوست کرد قلمداد می‌کنند درخواست می‌کنیم به وظایف خویش عمل نمایند. اعلام می‌داریم، یاد رفیق هلمت پیمانی برای انتقام و آزادیست.

  از رفیق هلمت صیانت نمایید

  بر این اساس از کردستانیان در هر چهار بخش کردستان و بویژه جنوب کردستان، خلقمان در خارج از میهن، زنان و جوانان، زحمتکشان، تمامی نیروهای انقلابی و دمکرات، هر کسی که خود را میهن دوست کرد قلمداد می‌کند و تمامی قدرت‌های سیاسی کرد درخواست می‌کنیم، در برابر قتل‌عام و حملات نابودگر و فاشیستی دولت اشغالگر ترک بایستید. به گونه‌ای قدرتمند از شخصیت انقلابی و میهن دوست بزرگ رفیق هلمت صیانت نموده و در هر زمینه‌ای مبارزات آزادی خواهی و دمکراتیزاسیون را گسترش بخشید. در برابر انزوا و فاشیسم، رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان را آزاد نموده و در تمامی عرصه‌های مبارزات آزادی خواهی کردستان و خاورمیانه دمکراسی را گسترش بخشید. بار دیگر درخواست می‌کنیم در مراسم گرامی‌ داشت رفیق هلمت و تمامی شهدایمان شرکت نموده و کنش‌های جمعی و دمکراتیک انجام دهید."