تبهکاران نئوعثمانی تحت فرمان آ.ک.پ و پ.د.ک

​​​​​​​آشكار شد طبق گفته‌های اردوغان که مدعی شده بود؛ 'کردها چیزی متفاوت از ی.پ.گ هستند' و یا این گفته 'رییس کردها ماییم' یک گروه تبهکار تازه اعلام موجودیت کرده است

 رژیم ترک تحت سلطه آ.ک.پ/م.ه.پ با هدف وابستگی، تضعیف و تصفیه انقلاب روژاوا از هیچ اقدامی چشم‌پوشی نکرده است. برای این منظور با گروه تبهکار داعش، گروه تبهکار النصره (القاعده سوریه) و سازمان‌های مشابه همکاری کرد. رژیم ترکیه حتی میان این گروهک‌ها ائتلاف تشکیل داد و با هدایت آنان اقدام به اشغال مناطق شمال غربی سوریه- روژاوای کردستان کرد. رژیم ترکیه اکنون پس از شکست دسیسه‌های خود علیه روژاوای کردستان در حال طرح‌ریزی و اجرای فتنه‌ی جایگزین تازه‌ای است. طبق دسیسه تازه بازمانده‌های تبهکاران‌ داعش و النصره، کردهای حرامی روژاوا که تحت نفوذ حزب دمکرات کردستان عراق هستند، خائنینی که از پ.ک.ک گریخته و به مزدور پ.د.ک مبدل شده‌اند، سازمان تبه‌کار تازه‌ای به عنوان 'جبهه اتحاد ملی- میهنی سوریه' تشکیل می‌دهد.

 

طبق اطلاعات کسب شد تدارکات این گروهک تبه‌کار و حمایت مالی از آن در پایان سال ٢٠١۶ آغاز شده و در آغاز سال ٢٠١٨ به اتمام رسیده است. برنامه این گروه تبهکار، اساسنامه آن، شیوه سازماندهی داخلی و فرمانده‌های نظامی آن لو رفته‌اند.

 

شبکه نوکران و مزدوران فاشیست‌های ترک

هدف و وظیفه اساسی این جبهه؛ حمله به خودمدیریتی دمکراتیک و حمله به ق.س.د و خلق‌های شمال سوریه است. اعضای مزدوران 'اَ.ن.ک.س' که در ترکیه و هولیر مستقر شده‌اند، عناصر گروهک تبهکاران موسوم به پارت آزادی، عناصر مزدور کرد به نام‌های ابراهیم برو، فواد علیکو، سیامند هاجو، عبدالکریم بشار و ...، همچنین فردی به نام رستم که در روژاوا بسر می‌برد، عناصری به نام عبدالعزیز تمو و عبدالرزاق تمو و ۵٠٠ عنصر این گروهک تبهکار که با هدف آموزش به ترکیه منتقل شده‌اند، خانواده هیلو ساکن در جنوب سریکانی و عناصر دیگری همچون رییس عشیره دوانا و شخصه در روژاوا.

 

مسئول اصلی این گروهک عضو رسمی سازمان میت است

۵٠٠ تن از افراد این گروهک تبهکار از سوی رستم، عبدالعزیز تمو و عبدالرزاق تمو تعیین شده و به ترکیه منتقل شده‌اند. این تعداد در کمپ‌های مخفی تحت آموزش‌های افسران ویژه سازمان میت ترکیه آموزش داده می‌شوند. بنابر مکاتبات میان مسئولان این گروه تبهکار محرز شد که مسئول اصلی جبهه فردی به نام 'اورهان سونای' معاون 'نجدت اوزل' رییس سابق ستاد ارتش ترکیه است. سونای ۶٣ افسر را برای جنگ آموزش داده است.

 

در میان آنان چهار درجه‌دار ارتش قرار دارند که از ارتش سوریه گریخته‌اند و به عنوان ارتش آزاد در گروههای تبهکار جای گرفته‌ان. آنان در فرماندهی این گروه تبهکار جای داده شده‌اند:

* سرهنگ رضوان العلی؛ اهل حمص، از افراد ایل النعیم و از عرب‌های سنی است.

* سرهنگ نصیر مصطفی؛ اهل حما.

* سرهنگ علی العبیدالله؛ اهل ادلب.

* سرهنگ هیثم جمیل الفیسی؛ اهل حما.

 

سرکردگان گروهک

مسئولان جبهه مذکور را افسران گروههای تبهکار، کوادر اخوان‌المسلمین فراری از ارتش سوریه و همچنین افرادی به نمایندگی از آ.ک.پ/م.ه.پ/ پ.د.ک می‌باشند:

* عثمان اوجالان

* نظام‌الدین تاش

* محمود محمد شاکر

* کریم

* فواز محمود سلیمان

* حسین خلیل درویش

* عگید منور حطاماط (ابو باسم)

* نصر مصطفی

* عطاالله حاج نجاح (از ایل دوانا)

* بشار (مسیحی اهل قامشلو و تاجر طلا و جواهر)

* ابو کعبی (از جامعه کلیسای الملیه)

 

برنامه حمله

پس از رجزخوانی‌های آغاز حمله در شرق فرات از سوی رییس جمهوری ترک رجب طیب اردوغان و به منظور کاهش حساسیت افکار بین‌المللی و کردها ' ما صاحب کردها هستیم' و ' کردها و ی.پ.گ دو موضوع جداگانه هستند' محرز شد که این تهدیدات در چارچوب برنامه‌ی حمله گروه تبهکار مذکور مطرح شده‌اند. طبق نقشه حملات مذکور از دو محور صورت خواهند گرفت:

* محور منبج؛ مقرر شد که زاهر الساکت و عبدالجبار العگیدی فرماندهی حمله به این محور را بر عهده بگیرد.

* محور کوبانی و گرسپی؛ تحت فرماندهی محمود (سرکرده نظامی گروهک تبهکار ارتش آزاد)  و سرهنگ عبید باسط المحمد.

 

عبدالجبار العگیدی کیست؟

عبدالجبار العگیدی سال ٢٠١٣ مسئول شورای نظامی در دوره اشغال حلب توسط سلیم ادریس بود. او فرماندهی گروه تبهکار لیوا توحید را که به خصومت و دشمنی با کردها شناخته شده بر عهده داشت. یکی از ۶٠ فرمانده نظامی تبهکاران سوری است که در اواخر بهار ٢٠١٣ در نشست دیلوک/ شمال کردستان، توسط میت دعوت شد و در آن شرکت کرد. در این نشست برنامه نسل‌کشی کردها مورد توافق قرار گرفت. العگیدی پس از نشست دیلوک در ژوئیه ٢٠١٣ مهر خویش را بر قتل‌عام کردهای تل آران و تل حاصل زد.

 

کانال‌های تلویزیونی حزب دمکرات کردستان در خدمت این گروه قرار گرفتند

نام عثمان اوجالان و نظام‌الدین تاش در لیست افراد مسئول این گروه دیده می‌شود، تدارکات آنها همراه با نقشه حملات به روژاوا با سیاه‌کردن عنوان پ.ک.ک در مدارک مکتوب و با هدف مشروعیت بخشیدن به حملات اشغالگرانه دولت فاشیست ترک در کانال‌های تلویزیونی پ.د.ک مداوما پخش می‌شوند.

 

جمهوری ترکیه نیرومند است

قطعنامه‌ای که در ١٣ ژوئن ٢٠١٨ به نمایندگی از جبهه میهنی ملی سوریه منتشر شده هویت این گروه را افشا کرده است. در قطعنامه مذکور آمده است؛ 'زمان آن فرا رسیده که کردها را از ظلم تروریست‌های پ.ی.د و ی.پ.گ نجات دهیم، دیگر نخواهند توانست مرزهای کشور دوست جمهوری ترکیه را تهدید کنند.' قطعنامه مبارزان ق.س.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ را که در جنگ با داعش به شهادت رسیده‌اند مورد حقارت قرار می‌دهد و می‌گوید:"با اینکه نخواهند توانست علیه جمهوری نیرومند ترکیه بجنگند، مسئولان تروریست پ.ی.د و ی.پ.گ بناحق آنان را به سوی مرگ می‌فرستند و آنان را شهید قلمداد می‌کنند. اما این جبهه پس از روی کار آمدن، سیاست عدم خشونت و حقوق همگی را مد نظر قرار دهد."