کامیل احمدی پژوهشگر کرد بازداشت شد

روز یکشنبه ۲۰ مردادماه نیروهای امنیتی رژیم ایران به منزل کامیل احمدی پژوهشگر کرد و شهروند ایرانی- بریتانیایی در تهران رفته و وی را بازداشت کردند.

   به گفته‌ی شفق رحمانی همسر کامیل احمدی، نیروهای امنیتی رژیم ایران روز یکشنبه ۲۰ مردادماه به منزل این پژوهشگر کرد در تهران رفته و وی را بازداشت کردند.

   شفق رحمانی پژوهشگر علوم سیاسی و همسر کامیل احمدی امروز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از صدور قرار بازداشت یک ماهه برای همسرش از سوی شعبه یک دادسرای امنیت اوین خبر داد و اظهار داشت: "در پیگیری‌های‌ امروزمان هیچ اطلاعی بابت دلیل بازداشت و اتهام کامیل به ما داده نشده است."

   کامیل احمدی، متولد مهاباد و شهروند ایرانی ـ بریتانیایی ساکن تهران است که طی سال‌های اخیر پژوهش‌هایی با موضوعات «ختنه زنان»، «کودک همسری» و «ازدواج سفید» در ایران انجام داده است.

   احمدی آنگونه که در سایت شخصی خود نوشته است اخیرا مشغول انجام دو پژوهش به نام «داستان شهر ممنوعه» (پژوهشی جامع بر باب دگرباشان در ایران) و «از مرز تا مرز» (پژوهشی جامع بر باب هویت و قومیت در ایران) بوده که نتایج آن در انتظار چاپ است.

   کامیل احمدی سال گذشته به دلیل پژوهش‌ها و فعالیت‌هايش در حوزه آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر «جنسيت»، «کودکان» و «اقلیت‌ها» برنده جایزه‌ ادبيات و علوم انسانى بنياد جهانى صلح در دانشگاه جورج واشنگتن شده بود.