کشته و زخمی شدن ۱۳ کولبر و کاسبکار کردستانی از آغاز مرداد ماه

از ابتدای ماه جاری تاکنون ۴ کولبر و کاسبکار کُرد کشته و ۹ تن زخمی شده‌اند

   بنابر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، از ابتدای ماه جاری تاکنون در نتیجه‌ی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم ایران ۴ کولبر و کاسبکار کشته و ۸ تن زخمی شده‌اند. همچنین یک کولبر دیگر در نتیجه‌ی سقوط از ارتفاع در مناطق مرزی هورامانات مصدوم شده است.

   در گزارش آمده است، روز ۸ مرداد ماه کولبری به نام علی بهرامی در نتیجه‌ی سقوط از ارتفاعات ته‌ته در هورامانات زخمی شده‌ است.

   روز ۱۱ مرداد ماه نیروهای مرزبانی رژیم ایران گروهی از کولبران را در مرز ماکو هدف قرار دادند که در نتیجه‌ی آن یک کولبر به نام هاشم تلاور از اهالی شهرستان بازید در شمال کردستان کشته شد. گفته می‌شود، در نتیجه‌ی تیراندازی‌ها شخص نامبرده زخمی شده و به دلیل تعلل نیروهای نظامی در اثر خونریزی جانباخته است.جسد این کولبر پس از گذشت یک هفته به خانواده‌ی وی تحویل داده شد.

   روز ۱۳ مردادماه در مناطق مرزی شهرستان پیرانشهر دو کولبر به نام‌های "رشید خندانی" و "خلیل قادری" و روز ۱۸ مرداد ماه در منطقه مرزی دوپزه در سردشت یک کولبر به نام شاکر کولانی و روز ۱۹ مرداد‌ماه در روستای دزاور در منطقه هورامان در نتیجه‌ی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی ایران زخمی شده‌اند.

   همچنین روز ۱۷ مرداد در منطقه مرزی قامیشله شهرستان مریوان یک کولبر ۱۶ ساله به نام "اسماعیل ساوجی‌نژاد" اهل روستای ساوجی و ۱۹ مرداد در منطقه مرزی شهرستان خوی یک کولبر به نام رضا ابراهیمی در نتیجه‌ی شلیک مستقیم نیروهای نظامی ایران کشته شده‌اند.

   لازم به ذکر است در نتیجه‌ی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی ایران، روز‌ ۱۶ مرداد در پیرانشهر کولبری به نام فاخر عبداللهی کشته و روز ۸ مردادماه دو کولبر دیگر در منطقه محمد حسین زاده و ممحد چوکلی زخمی شده‌اند.