کنگره‌ی ملی کردستان خواهان رسیدگی به پرونده قتل‌عام زنان سیاستمدار کُرد در پاریس شد

کنگره ملی کردستان-ک.ن.ک با صدور بیانیه‌ای خواستار رسیدگی به پرونده قتل سه زن سیاستمدار کُرد در پاریس و آشکار شدن آمران این ترور دولتی شده است.

کنگره ملی کردستان-ک.ن.ک با صدور بیانیه‌ای خواستار رسیدگی به پرونده قتل سه زن سیاستمدار کُرد در پاریس و آشکار شدن آمران این ترور دولتی شده است.

 

در این بیانیه آمده است: از دولت فرانسه خواهان روشنگری در رابطه با موضوع ترور ساکینه ، لیلا و فیدان هستیم و انتظار داریم که بر اساس اصول عدالت و دموکراسی با آن برخورد نمایند. همچنین دادگاه فرانسه نیز در این رابطه تصمیمی عادلانه گرفته و دولت ترکیه به دلیل ارتکاب به چنین جُرمی مجازات شود.

 

در این بیانیه تاکید شده: کنگره‌ی ملی کردستان باری دیگر عاملان این ترور را که سران دولت ترکیه می‌باشند ، به شدت محکوم می‌کند.

 

کنگره ملی کردستان در ادامه افزوده است:"سازمان استخبارات ترکیه-میت، نقشه‌ی ترور این سه زن مبارز را طراحی کرد و آن را به مرحله‌ی اجرا گذاشت. برای این کار نیز افراد وابسته به خود را به جمع کُردهای مقیم پاریس فرستاد. هدف دولت ترکیه این بود که پروسه‌ی چاره‌یابی مسئله‌ی کُرد را از همان اوایل با شکست مواجه سازد. انتخاب شهر پاریس به عنوان مکان انجام این ترور نیز هدفمند بوده است چرا که دولت فرانسه در آن زمان چه در اقلیم کردستان و چه در روژآوای کردستان در حل ‌مسئله‌ی کُرد همکاری می‌نمود.

 

در بیانیه‌ی ک.ن.ک تصریح شده است: در بازتاب واکنش‌ها نسبت به قتل‌ این سه زن مبارز کُرد، درستی تمامی برآوردهای جنبش آزادیخواهی کردستان و خلق کُرد که از همان اوایل دولت ترکیه را عامل اصلی این اقدام تروریستی معرفی می‌کردند ، تایید شده است. بر همین اساس نیز از دولت فرانسه تقاضا نمودند که دولت ترکیه را به عنوان عامل این اقدام در نظر بگیرد و از این طریق به تحقیق در رابطه با ترور مذکور بپردازد و موضع جدی خود را در مقابل دولت ترکیه اعلام نماید.

 

پنج سال از زمان وقوع این حمله‌ی تروریستی می‌گذرد و هنوز دولت فرانسه حاضر نیست که پرده از واقعیت‌های این  جُرم بردارد. مرگ مرموز عمر گونای در زندان که این اقدام تروریستی را انجام داده بود نیز شک‌برانگیز است. به دلیل اینکه پس از مرگ این فرد مُجرم، دادگاه فرانسه پرونده‌ی ترور را مختومه اعلام کرد و آن را در بایگانی پرونده‌های فراموش شده انداخت.

 

در ادامه‌ی متن بیانیه‌ی ک.ن.ک آمده است: سرانجام کنفدرالیسم جوامع کردستان ‌ـ ک.ج.ک با هدف حساب‌خواهی از ترور ساکینه‌ جانسز ، طی یک عملیات نظامی، دو مسئول بلند پایه‌ی میت ترکیه را دستگیر نمود. در نتیجه‌ی تحقیقاتی که بر روی این دو فرد صورت گرفته، اسناد و اعترافات میت ترکیه در رابطه با ارتکاب به جُرم ترور پاریس برای افکار عمومی منتشر شد. این حقیقت آشکار شد که دولت ترکیه و حکومت اردوغان دستور این اقدنم تروریستی را صادر کرده و مسئولیت انجام آن را نیز به سازمان استخباراتی ترکیه "میت" سپرده‌اند.

 

ک.ن.ک در پایان بیانیه‌ اعلام کرده است: "دولت فرانسه در رابطه با این موضوع مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود. دستگاه استخباراتی فرانسه، حکومت فرانسه و دادگاه فرانسه به خوبی آگاهند که میت و دولت ترکیه این اقدام تروریستی را انجام داده‌ و دولت ترکیه در رابطه با آن مسئول است. دولت فرانسه تنها به دلیل مناسبات اقتصادی‌ با ترکیه، موضعی مشخص در مقابل ترکیه -در رابطه با این اقدام تروریستی که در خاک آن انجام گرفته- اتخاذ نمی‌کند."