ک.ن.ک: دولت آمریکا دست از ریاکاری بردارد

کنگره ملی کردستان اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا در مورد تعیین جایزه برای سر رهبران و انقلابیون کردستان را بشدت محکوم کرد

در بیانیه ک.ن.ک که در تقبیح اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا صادر شده آمده است:

"روز گذشته (سه‌شنبه ۶ نوامبر ٢٠١٨) وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای بازداشت سه رهبر و انقلابی‌ کرد به نام‌های جمیل بایک، مراد کاراییلان و دوران کالکان جایزه تعیین کرده است. ما ضمن رد این موضع آمریکا، با تمام توان خود در مقابل آن ایستادگی می‌کنیم. همچون کنگره ملی کردستان این رفتار را بشدت محکوم و رسوا می‌نماییم.

 

جمیل باییک، مراد کاراییلان و دوران کالکان هر کدام بیش از چهل سال است که با سربلندی پیشاهنگی انقلاب کردستان را بر دوش گرفته‌اند. جمیل باییک و مراد کاراییلان در عین حال از اعضای کنگره ملی کردستان هستند. عضویت آنان برای ما مایه‌ی افتخار است. این سه انقلابی تمام عمر خویش را برای خدمت به ملت کردستان صرف کرده‌اند و شبانه روز بدون هیچگونه چشمداشتی به خلق خدمت می‌کنند. اینان تمام زندگی خود را وقف مبارزه با زورگویی و اشغالگری کرده‌ و از انسانیت دفاع کرده‌اند ... لازم است نام آنان را با طلا نوشت.

 

حکومت آمریکا با این موضعگیری غیرعادلانه و غلط به شریک زورگویی و قلدرمأبی دولت ترک مبدل شده است. این موضع خارج از اخلاق و رفتار انسانی است. این حکم همچون احکام پیشین "لیست ترور" و "لیست مواد مخدر" حاکی از معامله چرکین [مابین آمریکا و ترکیه] است. برای آمریکا کردهای خوب و کردهای بد وجود دارند. آنانی که علیه رژیم صدام، رژیم ایران و داعش مبارزه کرده‌اند کردهای خوبند، کردهایی هم که علیه تجاوز و اشغالگری‌های رژیم ترک مبارزه می‌نمایند کردهای بد هستند. در هر بخش از کردستان مبارزه علیه اشغالگری  و برای تحقق آزادی است. این مبارزه از زمین تا آسمان مقدس و مشروع است. این مبارزه با مواضع منفعت‌طلبانه برخی دول تضعیف نخواهد شد.

 

به همین دلیل ضمن محکوم کردن اطلاعیه وزارت خارجه دولت آمریکا، از حکومت این كشور می‌خواهیم از مواضع ریاکارانه و غیرمشروع دست برداشته و این لیست غیرعادلانه را حذف کند."