ک.ن.ک: روشنایی کردستان به شبح داعش پایان داد

​​​​​​​هزینه‌های سنگینی را در جنگ با داعش و همکارانش متقبل شدیم و به پیرویز رسیدیم. این پیروزی بسیار بزرگی است و به همین دلیل از کردها و دوستانشان می‌خواهیم این پیروزی را با شكوه هرچه تمام جشن گیرند

شورای مدیریتی کنگره ملی کردستان به مناسبت پیروزی نیروهای سوریه دمکراتیک در برابر تبهکاران داعش بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد و این دستاورد تاریخی را به تبریک گفت.

 

ک.ن.ک در آغاز بیانیه به روند شکل‌گیری و اشاعه تروریسم از سوی گروه تبهکار داعش در عراق، جنوب کردستان، سوریه و روژاوای کردستان اشاره می‌نماید و رژیم خلافتی داعش را رژیمی درنده و ضد انسانی نامید که سبعیت آن از حافظه بشریت فراموش نخواهد شد.

 

کنگره ملی کردستان سپس به حملات گروه داعش به کردستان از موصل، شنگال، مخمور و سپس کوبانی در سال ٢٠١۴ اشاره می‌نماید که با مقاومت خلق‌های منطقه به پیشاهنگی خلق کرد روبرو گردید و با اتحاد خلق‌های منطقه و کمک ائتلاف بین‌المللی ضد داعش حملات این گروه تبهکار با شکست مواجه شد.

 

ک.ن.ک از دولت ترکیه به عنوان حامی اصلی داعش و گروههای تروریستی بنیادگرای کردستیز نام برده که پس از شکست داعش خود مستقیما وارد جنگ با کردها شد و حملات ترکیه همچنان به کردستان ادامه دارد.

 

کنگره ملی کردستان در ادامه آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش و پاکسازی جنوب و روژاوا- شمال و شرق سوریه از لوث تبهکاران را یادآوری می‌نماید که این مقاومت با آزادی شنگال، منبج، موصل و در ادامه آن رقه به اوج خود رسیده است.

 

شورای مدیریتی ک.ن.ک با خاطرنشان کردن آزادی باغوز در استان دیرالزور به عنوان آخرین سنگر تبهکاران داعش می‌گوید:"خلق کردستان و دوستان آن در این جنگ متحمل هزینه‌های فراوانی شدند، هزاران نفر از شهروندان بالاخص جوانان روژاوا و شمال سوریه در این جنگ شهید شدند. این پیروزی با رنج و فداکاری جانباختگان میسر شد. با یاد و خاطره آنان از تمام شهیدان راه آزادی تجلیل می‌کنیم و در مقابل جایگاه رفیق آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم. از رهروان راه آنان خواهیم بود."

 

کنگره ملی کردستان مبارزه کردستانی‌ها و نیروهای ائتلاف علیه داعش را رویدادی بزرگ و تاریخی در تاریخ مبارزه علیه تروریستم، نژادپرستی و ارتجاع عنوان می‌نماید.

 

ک.ن.ک سپس این پیروزی را به خلق کردستان، نیروهای ی.پ.گ.ی.پ.ژ، گریلا، پیشمرگ، نیروهای ق.س.د، دوستان بین‌المللی کردها و ائتلاف ضد داعش تبریک گفته است.

 

ک.ن.ک نیروهای شرکت کننده در جنگ علیه داعش را به تدوام همبستگی و هم‌آوایی برای مقابله با شکل‌گیری و گسترش هرگونه نیروی بنیادگرای کردستیز فراخوانده است.

 

کنگره ملی کردستان در پایان بیانیه از خلق کرد و دوستان آن می‌خواهد تا با شور و هیجان این پیروزی تاریخی را جشن گیرند.