گرامیداشت شهدای ماه از سوی فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق یاد انقلابیونی را که در ماه مه به شهادت رسیده‌اند گرامی داشته و با این شهدا پیمان تازه کرد که گامهای راسختری را در مبارزه بردارد.

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق، با انتشار بیانیهای مکتوب یاد و خاطره شهدای ماه مه را گرامیداشت.

  در این بیانیه امده است به شهادت رسیدن اعضای حزب کارگران کردستان نه تنها این حزب را تضعیف نمی‌کند، بلکه آن را قدرتمندتر می‌نماید.

 

  قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق در ادامه گفته است: در روند تکامل حزبمان که اهدافی عالی در سر دارد، تا به کنون مبارزه بی‌نظیر ما، شهدای قهرمانمان به نیروی اصلی ما بدل شده‌اند. با شهادت  پیشاهنگ و رهبر انقلابی و انترناسیونالیست بزرگمان، رفیق هاکی کارر در ۱۸ ماه مه ۱۹۷۷، برای ادای دین به یاد و خاطره این رفیق، حزبمان، روند تشکیل حزب کارگران کردستان را تکمیل نمود و با مبارزه در این راستا، به حزب واقعی شهدا بدل شده است. اکنون در ماه مه به سر می‌بریم؛ ماهی که در جریان آن، رفیق محمد کاراسونگور و بسیاری از رهبران انقلابی در مبارزه برای انقلاب کردستان و ترکیه به شهادت رسیده‌اند. از همین رو حزبمان، حزب کارگران کردستان ۱۸ ماه مه را به عنوان روز شهدا و ماه مه را به عنوان ماه شهدا نامگذاری کرده است. همانگونه که ماه مه ماه گرامیداشت شهدا است، حسابرسی از دشمنان را برای ادای دین به شهدا مصمم‌تر جلوه می‌دهد. ما نیز به عنوان کسانی که میراثدار خط مشی شهدا و رفقایمان هستیم، بر گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا در کردستانی آزاد پیمان بسته‌ایم. در ۴۲ سالگرد شهادت این رفقا، هاکی کارر و تمامی شهدای انقلابیمان در ماه مه را به یاد آورده و پیمانی را که با این شهدا بسته‌ایم، در این روز مقدس دگرباره تجدید می‌نماییم.

 

  حزب ما، حزب کارگران کردستان با رنج عظیم رهبر آپو و با دستان شهدای قهرمان ما، با مبارزه‌ای بی نظیر ایجاد شده است. هر لحظه از شهادت رفقایمان در تاریخ مبارزه، راه را بر تضعیف حزبمان بسته و آن را بیش از پیش قدرتمند نموده و عزم نستوه آن را قدرتمندتر مینماید. ایستادگی حزبمان را تقویت کرده و نفرت و خشممان را افزایش می‌دهد. آنچه که تحول و پشرفت و خیزش کارزار مباررزه عصر ما ایجاد می‌کند؛ با خواست و تلاشی که پ.ک.ک از واقعیت این حزب طلب می‌کند، برآورده می‌شود. جنبش پ.ک.ک با شهادت هر رفیقی، پاسخ خود را از طریق گسترش مبارزه داده و این امر را سنت خود تبدیل کرده است، امروز نیز حزبمان بر اساس این خط مشی حرکت کرده و میارزه خود را گسترش می‌دهد.

 

  اگر امروزه سیستم استعمارگری در آستانه اضمحلال قرار گرفته باشد، اگر امروزه سیستمی که درصدد است واقعیت کردها و خلق کردستان را با جنبش مبتنی بر کشتار، با سیاست کشتار سپید فرهنگی به نابودی کشاند، در آستانه فروپاشی قرار گرفته باشد، این امر تنها از طریق مبارزه بی‌امان رهبر آپو که خلق کرد را احیا کرد و در معرض آزادی قرار و رهایی قرار داد، از طریق مبارزه بی‌امان شهدا ممکن شده است. این شهدای ما بوده‌اند که راه مبارزه واقعی خلق کردستان را برای دستیابی به ارزشهای اولیه نشان داده و به ما آموخته‌اند که برای دستیابی به این ارزشها، باید هر گونه زحمت و دشواری‌ای را متحمل شد، با روحی فدایی باید در صفوف مقدم به مبارزه دست زده و این مساله را به خط مشی‌ای تبدیل کردند که بر این مبنا با مقاومت، افسانه قهرمانی خلق کردستان را خلق کردند. از همین رو شهدای ما هم چشمه جوشان نیروی ما هستند و هم تنها سرچشمه حقیقت ما بوده و به ما این نیرو را می‌بخشند که در راستای دست‌یابی به آرمانهایمان بدون تردید مبارزه کنیم.

 

  خلق کردستان با درک عمیق این حقیت، همواره با افتخار و شرافتی بزرگ، از شهدای خود استقبال کرده است. این شهدا را بالاترین جایگاه قرار داده و با عشق و آنگونه که درخور آنان است، از آنان یاد کرده است و برای صیانت از شهدای خود، مرگ را پیش رو قرار داده است. واقعیت شهدا در کردستان نشان می‌دهد که  برای دستیابی به آزادی، فداکاری لازم و گرانبهاست. از سوی دیگر برای ما که زنده‌ایم، واقعیت شهدا راه برای ما هموار می‌سازد که با تعمق و جسارت در این راه ایستادگی کنیم. اگر امروزه  خلق کردستان، فرزندان و رزمندگان آن با ارزشمندی به اعتصابهای بی‌نظیر و بزگ غذا و مقاومت روزه مرگ در اقصی نقاط کردستان دست زده‌اند، اگر این اعتصاب با قدرت، عزمی راسخ و فداکاری در جریان است، نشات گرفته از خط مشی شهدا، واقعیت رزمنده فدایی و جسور برای دستیابی به آرمانها میسر شده است.

 

  نیروهای مدافع خلق کردستان که با پیشاهنگی حزب شهیدان حزب کارگران کردستان در حرکت است، بیش از هر زمان دیگری براین عزم راسخمان اصرار می‌ورزیم که یاد و خاطره شهدایمان، موضع و مقاومت بزرگ رهبری در امرالی، مبارزه خلقمان در چارچوب کارزار پایان دادن به انزوا، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان را بیش ازپیش گسترش دهیم. با اراده بار دیگر نشان می‌دهیم که بر مبنای خط باز تاسیس گریلای آزادی کردستان، ما تحولی حرفه‌ای و عملکرد جنبشمان، انتقام خون شهدا را خواهیم گرفت. ما میراث‌دار خط مشی شهدا بوده و به منظور تحقق سر افرازی با قدمهایی حاکی از اعتماد و اتکا به خود، روز به روز مبارزه را گسترش خواهیم بخشید. براین اساس بار دیگر با احترام و شکوهمندی از شهدای خود یاد کرده و بار دیگر پیمان می‌بندیم که همواره از حیاتی شایان یادآوری صیانت کرده و از این موضع عدول نورزیم.