یک آرامگاه دیگر توسط نظامیان ترکیه تخریب شد

نظامیان ترکیه با حمله به یک آرامگاه شهیدان کردستان در اقدامی ضد انسانی سنگ قبور را تخریب کردند.

نظامیان ترکیه با حمله به یک آرامگاه شهیدان کردستان در اقدامی ضد انسانی سنگ قبور را تخریب کردند.

 

حمله به آرامگاه "اسماعیل روناهی" در روستای "کولان" از توابع استان موش صورت گرفته است.

 

یکی از شاهدان عینی گفته است نظامیان ترکیه روز دهم ژانویه با بیل‌های مکانیکی به آرامگاه شهیدان حمله کردند و طی دو روز آنرا بکلی از بین بردند.

 

این حمله به دنبال آن است که حدود یک ماه پیش، نیروهای نظامی ترکیه با حمله به یک آرامگاه دیگر در بدلیس، بقایای پیکر ٢۶٧ گریلای پ.ک.ک را از محل دفن آنها خارج کردند.

 

علاوه بر این، نیروی هوایی ترکیه بارها اقدام به بمباران گورستان‌ها در کردستان کرده است.

 

این اقدامات وحشیانه، موجی از انزجار میان خانواده جانباختگان و افکار عمومی به وجود آورده است.

 

گروهی از نمایندگان حزب دمکراتیك خلق‌ها برای پیگیری این موضوع وارد عمل شدەاند.

 

مزگین ایرگات از نمایندگان ه.د.پ طی سخنانی در مقابل ساختمان پزشکی قانونی استانبول گفت نهادهای مسئول تصمیم دارند بر این مسئله سرپوش بگذارند.

 

او که نماینده مردم بدلیس در پارلمان ترکیه است گفت از پزشکی قانونی خواستەاند با انجام آزمایش‌های لازم، بقایای پیکر جانباختگان را به خانوده‌های آنان بازگرداند.

 

مزگین ایرگات، دادستانی جمهوری در بدلیس را در اینباره مسئول دانست و گفت خانواده‌های قربانی با عدم پاسخگویی نهادهای دولتی نمی‌دانند که باید به کجا مراجعه کنند.

 

عایشه آجار باشاران نماینده پارلمانی مردم باتمان نیز اعلام کرد حزب دمکراتیك خلق‌ها و جمعیت حقوق بشر از خانواده جانباختگان برای پس گرفتن بقایای پیکر عزیزانشان حمایت خواهند کرد.

 

عدم پاسخگویی مقامات ترکیه در حالی بوده که این اقدامات وحشیانه، موجی از انزجار میان خانواده جانباختگان و افکار عمومی ایجاد کرده است.