کاراییلان: در برابر تورانیسم حامی القاعده و اخوان المسلین ایستادگی می‌کنیم

​​​​​​​مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک خاطرنشان کرد که رژیم ترکیه ٣۵ سال است مدعی قطع رسیدن آذوقه به نیروهای گریلا است؛"آشکارا می‌گویم این موضوع به هیچ عنوان مانعی در برابر گریلا نخواهد بود."

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان در مصاحبه با تلویزیون استرک به سئوالات در مورد تحولات و اتفاقات اخیر پاسخ داد و وعدەی پیروزی توسط دولت ترکیه را مضحک خواند.

 

مراد کاراییلان در واکنش به رأی دادگاه حقوق بشر اروپا که گفته بود نمی تواند وقوع شکنجه علیه اوجالان در زندان امرالی ترکیه را تأئید کند گفت: "بیست سال پیش، هدف از توطئه دستگیری رهبر آپو این بود که جنبش کردها از بین برود اما با مقاومت امرالی و مبارزه ای که مردم و گریلاهای کردستان انجام دادند این توطئه بین دولتی ناکام ماند. جنبش تحت رهبری اوجالان در این مدت حداقل ده برابر بزرگ شده است. البته اگر بهتر عمل می کردیم این توطئه بکلی از بین می رفت و این جای انتقاد دارد. دادگاه حقوق بشر اروپا با حکمی که داد، منزوی‌سازی و حصر غیرانسانی در امرالی را مشروعیت بخشید. این نشان از شراکت اروپا با ترکیه و هم نظر بودن در این مورد دارد. حقوق بشر شامل کردها و رهبر آنها نمی شود. دادگاه حقوق بشر و سی‌پی‌تی با عملکرد خود نشان داده اند که نهادهایی بیرون آمده از دل نظام سرمایه داری و مدافع اعضای آن هستند. آنها باید بدانند که رهبر آپو فقط رهبر پ.ك.ك نیست و علاوه بر خلق کرد، بسیاری از اجتماعات منطقه و سازمان‌های زنان وی را بخاطر نظریاتش در مورد بشریت و مدرنیتە دمکراتیك، رهبر خود می‌دانند."

 

عضو کمیته رهبری پ.ك.ك همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد موج گسترده دستگیری‌ها گفت: "عملیات پلیسی اخیر پیامی از سوی دولت ترکیه است که ما بر پاکسازی کردها و دمکراسی‌خواهان اصرار داریم. یکصد و پنجاه تن را به بهانه واهی وجود گزارش استخباراتی علیه آنها بازداشت کرده‌اند. دادگاه و قانون و این مسائل در ترکیه وجود ندارد. اردوغان و اطرافین او حکمرانی می‌کنند. پیش از اردوغان هم در قوانین ترکیه، کردها انکار می‌شدند و حق و حقوقی نداشتند. این اقدامات بخشی از جنگ علیه خلق کُرد است. در آستانه انتخابات محلی به مردم این پیام را می‌دهند که حتی اگر نمایندگان شما در انتخابات پیروز شوند ما آنها را زندانی می‌کنیم و بجای آنها قیم می‌گذاریم. بنابراین تلاش بیهوده نکنید و به صندوق‌ها دل نبندید چون چارەای ندارید. به دمکراسی‌خواهان و چپگرایان ترک هم همین را می‌گویند."

 

وی پیگیری مسئله کُرد از سوی حزب دمکراتیك خلق‌ها را موجب خشم از این حزب توسط دولتمردان ترکیه خواند و گفت ه.د.پ در حالی در تریبون‌های گوناگون در مورد وضعیت کردها صحبت می‌کند که دولت طی دستور العملی به رسانەها استفاده از کلمه " کُرد" را ممنوع و به شدت محدود کرده است.

 

کاراییلان در مورد جنگ نیز گفت: "دولت ترکیه تصمیم گرفته خبرهای مربوط به تلفات ارتش در جنگ را بکلی انکار کند. این دیگر فقط سانسور نیست. برخی از تلفات که توسط خبرنگاران و مردم مشاهده شده را بیان می‌کنند چون چارەای ندارند. ارتش بخشی از بلندی‌های اقلیم کردستان را به بهای کشته شدن روزانه نظامیانش اشغال کرده است و ما نمی‌دانیم که تا کجا می توانند تلفات خود را پنهان کنند. می‌گویند به پ.ك.ك پایان می‌دهند و راههای رسیدن خوراک به کوهها را قطع می‌کنند اما خود اردوغان هم می‌داند که این ممکن نیست. ٣۵ سال است که همین دروغ را تکرار می‌کنند. کردها حتی در خارج از مرزهای شمال کردستان در برابر حامی اصلی القاعده و اخوان المسلین و تورانیسم اردوغان که برای همه اجتماعات منطقه خطرناک است مبارزه می‌کنند."