نچیروان بارزانی‌ با افتتاح مدارس ویژه وابسته به دیکتاتور ترکیه موافقت کرد

حزب دمکرات کردستان عراق-پ.د.ک برای تاسیس مدارس دینی وابسته به رژیم کردستیز ترکیه در جنوب کردستان موافقت نشان داده است

حزب دمکرات کردستان عراق-پ.د.ک برای تاسیس مدارس دینی وابسته به رژیم کردستیز ترکیه در جنوب کردستان موافقت نشان داده است.

 

دیروز (پنج‌شنبه ۲۶ مهر/ ١٨ اکتبر) هیئتی از کشور ترکیه به اقلیم کردستان سفر کردند و با نیچروان بارزانی دیداری انجام دادند.

 

این هیئت که شامل اعضای موسس سازمان آموزش دینی و معارف ترکیه و همچنین وزیر کشاورزی سابق این کشور بودند در شهر هولیر با بارزانی دیدار و گفتگو کردند.

 

نیچروان بارزانی در این دیدار به هیئت ترکی قول مساعد داد تا هرگونه همکاری با کشور ترکیه در جهت تاسیس مدارس دینی این کشور در شهرهای اقلیم کردستان انجام دهند.

 

وی ضمن تاکید بر گسترش و تحکیم روابط همه جانبه با کشور ترکیه از آموزش دینی در اقلیم کردستان توسط رژیم ترک‌های غاصبگر استقبال نمود. شهروندان و جریانات سیاسی جنوب کردستان- به اسثنایی تعداد قلیلی از مسئولین پ.د.ک و خانواده بارزانی- رژیم ترکیه را رژیمی اشغالگر و کُردستیز می‌دانند و همکاری با اردوغان را مایه ننگ ملی عنوان کرده‌اند.

 

پیشتر نیز مدارس دینی وابسته به گولن در اقلیم کردستان تاسیس شده بود که پس از شبه کودتای ترکیه، دولت این کشور خواهان بسته شدن این مدارس شده بود. تحلیل‌گران امور سیاسی ترکیه ادعای دشمنی اردوغان با جریان گولن را مشابه با رویکرد اردوغان در قبال داعش می‌دانند و هدف از این اقدامات را تلاش برای فریب افکار عمومی و تحریف جامعه برای مشروعیت بخشی به قتل‌عام کردها در شمال، روژاوا و جنوب کردستان عنوان می‌کنند.