اعتصاب زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان مرکزی اورمیه سومین روز را پشت‌سر گذاشت

​​​​​​​آخرین گزارش‌ها از اورمیه حاکی از انتقال چهار زندانی عقیدتی بند ١٣ به پزشکی قانونی اورمیه است. این زندانیان بشدت مورد ضرب و شتم زندانیان جرائم عادی قرار گرفته بودند

آخرین گزارش‌ها از اورمیه حاکی از انتقال چهار زندانی عقیدتی بند ١٣ به پزشکی قانونی اورمیه است. این زندانیان بشدت مورد ضرب و شتم زندانیان جرائم عادی قرار گرفته بودند

 

۷۱ زندانی سیاسی و عقیدتی محبوس در بندهای ۱۲، بند مشهور به بند زندانیان سیاسی و بند ۱۳، بند جوانان زندان مرکزی اورمیه در اعتراض به ضرب و شتم زندانیان سیاسی و عدم موافقت با درخواست مرخصی زندانیان سیاسی و عقیدتی سومین روز اعتصاب را پشت‌سر گذاشتند.

 

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان صبح دیروز (پنج‌شنبه ٢۶ مهر/ ١٨ اکتبر) پیمان خانزاده، معاون رئیس زندان مرکزی اورمیه به بند ۱۲ مراجعه کرده و خواهان پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و عقیدتی شده است.

 

زندانیان اعتصابی به درخواست معاون رئیس زندان جواب رد داده‌اند.

 

همچنین ۴ تن از زندانیان عقیدتی بند ۱۳ به نام‌های ابراهیم مرادی، محمد نیک‌زاد، احمد قنبردوست و قادر سلیمی که از سوی زندانیان جرائم خطرناک این بند و به تحریک ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، صبح روز پنج شنبه ۲۶ مهرماه به پزشکی قانونی منتقل شده و قرار است طی روزهای آینده بار دیگر از سوی متخصصين مربوطه مورد معاینه قرار بگیرند.

 

از سوی دیگر کامران درویشی و حمید احمدی ٢ زندانی سیاسی که توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند در سلول انفرادی به سر می‌برند.