آبدانان: دولت ترک درصدد اشغال جنوب کردستان است

ریوار آبدانان از اعضای شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان- ك.ج.ك کردهای هر چهار بخش کردستان را فراخواند تا همبستگی و اتحاد را سرلوحه امور زندگی خود سازند و افزود:"پس از حمله به عفرین، رژیم ترک درصدد اشغال جنوب کردستان است.

ریوار آبدانان از اعضای شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان- ك.ج.ك کردهای هر چهار بخش کردستان را فراخواند تا همبستگی و اتحاد را سرلوحه امور زندگی خود سازند و افزود:"پس از حمله به عفرین، رژیم ترک درصدد اشغال جنوب کردستان است."

 

آبدانان حین مراسم جشن نوروز در قندیل در گفت‌وگویی با روژنیوز، نسبت به حملات امحاگرانه رژیم ترکیه به خلق کُرد هشدار داد.

عضو شورای رهبری ک.ج.ک در آغاز سخنان خود نوروز را به خلق‌های منطقه تبریک گفت و افزود:"باید موضعی متحد را علیه اشغالگران اتخاذ کنیم. بویژه در چنین مقطعی که نوروز سرهلدان (قیام) نامگذاری شده است. خلقمان در روژهلات کردستان باید فعالیت‌های خود را گسترش دهند و برای همبستگی با عفرین به میدان‌ها سرازیر شوند."

 

آبدانان در رابطه با اهداف رژیم ترک از حمله به عفرین گفت:"دولت فاشیست ترک با هدف امحای کردها به عفرین حمله‌ور شد. ترکیه خواهان نابودی کردها و کردستان است. لازم است پاسخی درخور به توطئه‌های رژیم ترکیه علیه کردها داد."

 

وی در ادامه اظهار کرد:"رژیم ترک آشکارا از حمله به مناطق دیگر پس از یورش به عفرین سخن می‌گوید. جنوب کردستان را تهدید به اشغالگری کردند. همگی باید هشیار باشیم که تا آزادی هر چهاربخش کردستان محقق نشود هیچ کدام از بخش‌ها بتنهایی نمی‌توانند روز خوشی ببینند. "

 

ریوار آبدانان عضو شورای رهبری ک.ج.ک در پایان از آحاد خلق کُرد در داخل و خارج از میهن برای ارتقای فعالیتهای خلقی در حمایت از عفرین دعوت به عمل آورد. ایشان تأکید کرد که "وقت را نباید تلف کرد، قبل از آنکه دیر شود خلقمان بپا خیزند."