آسایش سلیمانیه از نمایش فیلم زندگی شهید ساکینه جانسز جلوگیری کرد

​​​​​​​سینما سالم درصدد بود تا همزمان با سالروز ترور ساکینه جانسز از اعضای موسس حزب کارگران کردستان، فیلمی در مورد زندگی وی را روی پرده ببرد اما نیروهای آسایش سلیمانیه این سینما را پلمپ کردند

مسئولان سینما سالم اعلام کردند که نیروهای آسایش سلیمانیه امروز (سه‌شنبه ٨ ژانویه/١٨ دی) وارد سینما شدند و بدون ارائه هیچگونه مدرک رسمی سینما را تعطیل کرده‌اند.

 

مسئولین این مجتمع هنری اعلام کردند که پلمپ سینما سالم توسط نیروهای خودسر آسایش در حالی است که این مرکز درصدد بود بمناسبت سالروز ترور ساکینه جانسز فیلمی از زندگی این کادر موسس پ.ک.ک را به نمایش درآورد.

 

این مسئولان به خبرگزاری فرات گفتند چند روز پیش مأموران آسایش با تهدید به آنان گفته‌اند که اجازه نمایش فیلم یادشده را نخواهند داد.

 

مسئولان این سینما افزودند:"فیلم مذکور از وزارت روشنفکری حکومت اقلیم کردستان مجوز رسمی نمایش دریافت کرده‌ است. اقدام نیروهای آسایش محدودکردن آزادی است. اما آنان نخواهند توانست در تصمیم‌های ما مداخله کنند. این اقدام آسایش مداخله در هنر است، در مقابل چنین اقداماتی سکوت نخواهیم کرد."

 

شایان ذكر است روز گذشته سه تن از جوانان میهن‌دوست کردستان در حین توزیع کتاب‌های رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان توسط نیروهای آسایش سلیمانیه بازداشت شده بودند.