آسایش سلیمانیه دفتر جنبش آزادی را محاصره کرده است

​​​​​​​نیروهای آسایش سلیمانیه با بهانه‌ی نداشتن مجوز رسمی اقلیم کردستان، مرکز جنبش آزدی  جامع‌ ی کردستان در شهر سلیمانیه را با نیروهای نظامی محاصره کرده و خواهان بستن است

صبح امروز، نیروهای آسایش به مقر جنبش آزادی رفته و به آنها اعلام کرده‌اند که به دلیل عدم تمدید و نداشتن مهلت باید مقر خود را تعطیل کرده و با این هدف نیز شورای مدیریت جنبش آزادی تشکیل جلسه داده‌اند. نیروهای آسایش ساختمان را محاصره کرده و قصد تعطیل کردن آنرا دارند.

 

دیروز نیروهای آسایش سلیمانیه از مقر جنبش آزادی دیدن کرده و از آنها درخواست مجوز رسمی کرده بودند. سپس جنبش آزادی نیز در یک کنگره‌ی مطبوعاتی اعلام کرده بودند که آنها از دولت عراق مجوز رسمی دارند و در ابتدای تاسیس نیز برای دریافت مجوز به وزارت داخله اقلیم کردستان رفته‌اند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

 

جنبش آزادی جامعه‌ی کردستان در روز ۱۷/۱۰/۲۰۱۴ تاسیس شده است و از ابتدای تاسیس تا‌کنون به بهانه‌ی نداشتن مجوز و داشتن اختلاف‌نظر با مسئولین اقلیم، چندین تن از اعضای آنها دستگیر شده و کار و فعالیت آنها را با مشکل مواجه کرده‌اند اما از تاریخ ۴/۱۲/۲۰۱۷ به عنوان یک حزب رسمی در عراق پذیرفته شده است.

 

شایان ذکر است که حزب دمکرات کردستان عراق- پ.د.ک مانع شرکت نامزدهای جنبش آزادی در انتخابات سال جاری مجلس اقلیم کردستان شد. این در حالی است که جریان‌ها و افراد وابسته به سازمان میت ترکیه و اطلاعات ایران به آسانی توانسته‌اند با همکاری پ.د.ک به کرسی‌های نمایندگی مجلس اقلیم دست یابند.