آشتی با طبیعت؛ دو اره برقی و سه تبر از سوی دوستداران طبیعت شکسته شدند

دوستان تازه طبیعت، هدف خود از این کار را  پشیمانی از تخریب و سعی به آبادانی دوباره جنگل اعلام کردند و به حضار قول دادند تا در راهی غیر از آبادانی و حیات دوباره جنگل گام برندارند

روز دوشنبه هفتم آبان ماه، مردم روستای سردوش از توابع بخش خاومیرآباد مریوان طی مراسمی تبرها و اره های خود را شکستند

 

اهالی روستای ۴۰۰ خانواری سردوش در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان با همکاری انجمن سبز چیا مراسمی زیست محیطی در ساعت ۱۵ روز دوشنبه با عنوان آشتی با طبیعت را برگزار کردند. در این مراسم که با استقبال پرشور از سوی مردم روبرو شد، چندین برنامه اجرا گردید که مهمترین آن ها شکستن دو اره برقی و همچنین چندین تبر بود که با تشویق حاضرین همراه شد.

 

دوستان تازه طبیعت، هدف خود از این کار را  پشیمانی از تخریب و سعی به آبادانی دوباره جنگل اعلام کردند و به حضار قول دادند تا در راهی غیر از آبادانی و حیات دوباره جنگل گام برندارند.

 

لازم به ذکر است که نمایندگان مردم روستای سردوش و انجمن سبز چیا ابراز امیدواری کردند که حرکت شروع شده دوستداران طبیعت ادامه پیدا کرده و در روستاهای دیگر نیز شاهد قطع روند تخریبی جنگل‌ها بوده و تاریخی از آبادانی و رشد جنگل ها را از این به بعد با همت مردم شاهد باشیم. محمد‌ناجی کانی‌سانانی با اشاره به نقش تبر در هرس و زیباسازی جنگل و اهمیت گلازنی در زندگی مردم روستا خاطر نشان کردند که تبر سبز، تبری خواهد بود که هیچگاه به منظور تخریب و از بین بردن بر تنه درختان فرود نخواهد آمد.

 

در این مراسم دختران سردوش سرودی با مضمون آبادانی و توسعه اجرا کردند و پسران نوجوان این روستا با اجرای تئاتر محیط زیستی در رابطه با اهمیت جنگل و نقش افراد در حفاظت آن اجرا کردند.

 

این مراسم با خواندن شعر و سرود از سوی حاضرین در ساعت ١٨ به اتمام رسید.