آغاز رأی‌گیری عمومی پنجمین دوره پارلمان اقلیم کردستان

از ساعت ٨ صبح امروز یكشنبه (٨ مهر/ ٣٠ سپتامبر) رأی‌گیری عمومی پنجمین دوره مجلس اقلیم کردستان- عراق در چهار استان و شهرک‌ها و روستاهای آن آغاز شده است

از ساعت ٨ صبح امروز یكشنبه (٨ مهر/ ٣٠ سپتامبر) رأی‌گیری عمومی پنجمین دوره مجلس اقلیم کردستان- عراق در چهار استان و شهرک‌ها و روستاهای آن آغاز شده است.

 

در این دوره انتخابات ٣ میلیون و هشتاد و پنج‌هزار و چهارصد و شست و یک نفر حق رأی دارند، از این تعداد روز جمعه (۶ مهر) در چهارچوب آرای ویژه نیروهای امنیتی و خدمات عمومی قریب ١٧٠ و ۴٩۶ نفر می‌توانستند آرای خود را به صندوقهای رأی واریز کنند. اعلام شد که در رأی‌گیری ویژه روز جمعه ٩١.٧۵ درصد واجدین حق رأی شرکت کرده‌اند.

 

برای انتخابات امروز ۴٢ هزار و ١٧٠ نفر مأموریت اخذ آرای شهروندان اقلیم را در ١٢۴٠ مرکز اخذ رأی بر عهده دارند.

 

در پنجمین دوره انتخابات مجلس اقلیم کردستان- عراق، ٧٧٣ نامزد برای کسب ١١١ کرسی نمایندگی مجلس اقلیم با هم به رقابت می‌پردازند.

 

پ.د.ک (پارت دمکرات کردستان عراق) مانع از شرکت جنبش آزادی جامعه کردستان در این دوره انتخابات شد. سال ٢٠١٣ رییس وقت اقلیم کردستان مسعود بارزانی، در جریان انتخابات چهارمین دوره مجلس از کمیسیون عالی انتخابات اقلیم خواسته بود که اجازه ندهند حتی یک نماینده حزب حل دمکراتیک- پ.چ.د.ک آرای لازم برای کرسی نمایندگی مجلس را کسب کند.

 

مسئولین جنبش آزادی جامعه کردستان پیشتر در کنفرانسی مطبوعاتی مانع‌تراشی پ.د.ک برای شرکت جنبش مذکور در انتخابات را درخواست رژیم ترک از بارزانی‌ها عنوان کرده‌اند.