آغاز کارزار انقلابی گریلایی در شرنخ

گریلاهای نیروهای مدافع خلق به مناسبت (٣٣)ـومین سالروز کارزار ١۵ آگوست کارزاری انقلابی در شرنخ  را تحت نام شهید سَردَم و شهید نودَم را آغاز کرده‌اند. در درگیریهای روی داده ۶ ارتشی ترکیه از پای درآمده و مقادیر فراوانی اسلحه و مهمات به دست نیروهای گریلا افتا

گریلاهای نیروهای مدافع خلق به مناسبت (٣٣)ـومین سالروز کارزار ١۵ آگوست کارزاری انقلابی در شرنخ  را تحت نام شهید سَردَم و شهید نودَم را آغاز کرده‌اند. در درگیریهای روی داده ۶ ارتشی ترکیه از پای درآمده و مقادیر فراوانی اسلحه و مهمات به دست نیروهای گریلا افتاده است

 

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"نیروهای ما در چارچوب عملیات انقلابی شهید بدران و شهید نالین روز ١۵ آگوست در عرصه گوسته حومه شمذینان یکی از یگانهای ارتش ترکیه را هدف قرار دادند. در این عملیات یک ارتشی از پای درآمد و سه ارتشی دیگر هم زخمی شدند.

 

نیروهای ما به مناسبت سی و سومین سالروز کارزار ١۵ آگوست مرحله کارزار شهید سردم و شهید نودم را آغاز کرده‌اند. در این راستا روز ١۶ آگوست در عرصه بستا نظامیان ارتش ترکیه را در ٢ تپه این عرصه هدف قرار دادند. به هلاکت رسیدن ۶  ارتشی ترکیه محرز شده است.

 

نیروهای ما همزمان به پایگان ناویا شیخا و کوه نمیژا در این عرصه حمله کردند. از تعداد دقیق تلفات ارتش ترکیه خبری در دست نیست.

 

روز ١۵ آگوست نیروهای ما علیه نظامیان ترکیه در پایگاه الباک حومه وان عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات ۴ ارتشی کشته و ٣ ارتشی هم زخمی شدند. یک خودرو زرهی نفربر از نوع کرپی در این عملیات کاملا منهدم شد. از تعداد کشته و زخمی‌های سرنشینان آن خبری در دست نیست.

 

نیروهای ما در تپه ازمانا منطقه شیخ عباس در کوهستان جودی –شرنخ، روز ١۶ آگوست با نظامیان ارتش ترکیه روبرو شدند و یکی از سربازان ارتش ترکیه را کشتند.

 

ارتش ترکیه جنگلها را به آتش کشید

ارتش ترکیه روز ١٢ آگوست عرصه شهید کاوه حومه لیجه در آمد را به آتش کشید. هلی‌کوپترهای ارتش غاصب ترکیه در همان روز یکبار دیگر این عرصه را بمبارزان کردند و آن را به آتش کشیدند. نظامیان ترکیه از تلاش ساکنان برای کنترل آتش سوزی ممانعت به عمل آوردند. از سوی دیگر ارتش ترکیه پس از ناکامی در عملیات علیه گریلاها در عرصه درکه، روز ١٣ آگوست این منطقه را به آتش کشید."