آلدار خلیل: روسیه باید در سیاست خود بازبینی کند

آلدار خلیل ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار به دومین ماه مقاومت عفرین پرداخت و تأکید کرد که پروژەی روسیه و ترکیه شکست خورده است.

آلدار خلیل ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار به دومین ماه مقاومت عفرین پرداخت و تأکید کرد که پروژەی روسیه و ترکیه شکست خورده است.

 

 آلدار خلیل که در مورد دومین ماه مقاومت عفرین صحبت می‌کرد گفت: مقاومت عفرین ثابت کرد که مردم آن از سازمان‌یافتگی برخوردارند و با عشق به سرزمین خود قادر به دفاع در برابر هجوم ارتش اشغالگر ترکیه بودەاند. تاریخ مقاومت این نسل را فراموش نخواهد کرد. ارتش ترکیه به عنوان دومین قدرت ناتو از همەی امکانات نظامی از جمله هواپیما و موشک استفاده می‌کند و گروههای مسلح تروریستی را در کنار خود قرار داده است. بازی کثیف حکومت‌های ترکیه و روسیه اما برهم خورد. عفرین پیروز می‌شود.

 

ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك در همین رابطه اضافه کرد: جهان بخوبی دید نیرویی که از عفرین دفاع می‌کند یک سازمان یا یک گروه کوچک نیست. اجتماعات شمال سوریه اعم از کرد، عرب، سریانی، آشوری و ترکمن‌ها در حال دفاع از عفرین هستند و خود را در قبال سرنوشت آن مسئول می‌دانند. در هر نقطەای از جهان با بمباران و هجوم نظامی شدید به یک شهر شاهد هستیم که مردم برای نجات جان خویش با ترک سکونتگاه خود مهاجرت می‌کنند اما آنچه در عفرین روی داده درست برعکس این روند است. نه تنها ساکنین عفرین خانەهای خود را رها نکردند بلکه مردم زیادی از مناطق مختلف خود را به عفرین رساندند. مقاومت جوامع تحت ستمی که برای دفاع از دمکراسی ایستادەاند را باید در عفرین دید.

 

او در مورد ورود برخی از نیروهای وابسته به حکومت سوریه به عفرین نیز گفت: ترکیه برای بمباران عفرین با روسیه به توافق رسید. بهانەی ترکیه این بود که کردها تروریست هستند و برای آن خطر دارند. اما اگر اکنون نیز روسیه به ترکیه اجازه بمباران بدهد به این معناست که اشغال خاک سوریه توسط ترکیه را تأئید می‌کند. با شرایط فعلی روسیه مجبور است در تصمیم خود بازبینی کند.