آمَد ملازگرد: نظامیان ترکیه برای جنگیدن روحیه ندارند

آمَد ملازگرد عضو قرارگاه مرکزی دفاع از خلق طی گفتگویی با خبرگزاری فرات اعلام کرد ارتش ترکیه پس از تحمل تلفات سنگین در نبرد با گریلاهای کردستان در گزارش‌های رسمی خود سعی در پنهان‌ کردن میزان تلفات کرده است.

آمَد ملازگرد عضو قرارگاه مرکزی دفاع از خلق طی گفتگویی با خبرگزاری فرات اعلام کرد ارتش ترکیه پس از تحمل تلفات سنگین در نبرد با گریلاهای کردستان در گزارش‌های رسمی خود سعی در پنهان‌ کردن میزان تلفات کرده است. وی همچنین به هجوم حشد شعبی واکنش نشان داد و تأکید کرد کرکوک شهری کردستانی است.

 

آمَد ملازگرد با جلب توجه به همسویی شکل گرفته میان حزب عدالت و توسعه و حزب افراطی حرکت ملی گفت: "اتحاد داخلی آ.ک.پ و م.ه.پ و تبلیغات سیاسی بیرونی آنها حاکی از حضورشان در جدال مرگ و زندگی است. هرچند آنها مدعی جنگ با پ.ک.ک هستند اما در واقع با کلیه کردها دشمنی دارند."

 

وی با اعلام آنکه در دو سال گذشته نیروهای ارتش سعی در تصرف نواحی زاگرس و مناطق تحت حفاظت گریلاهای کردستان بودەاند گفت این عملیات با مقاومت جدی و تلفات سنگین ارتش همراه بوده است.

 

عضو قرارگاه مرکزی دفاع از خلق از جمله به حملات شدید علیه مناطق خرگول و زاپ از نقطه مرزی چله اشاره کرد و گفت در جریان درگیری‌ها در این منطقه گریلاها در نبردی بی‌امان بیش از پنجاه نیروی دشمن را از پای درآوردند.

 

آمَد ملازدگرد اضافه کرد: "نیروهای ارتش توان جنگیدن ندارند و امید خود را به فن‌آوری‌های نظامی بستەاند. هر روز اعلام می‌کنند که پ.ک.ک تمام شد اما هر روز اجساد کشته شدگان ارتش به شهرهای محل سکونت‌شان برگشت می‌خورد. فرماندهان ارتش مدام از مناطق جنگی بازدید می‌کنند تا به نیروهای خود روحیه بدهند اما واقعیت این است که آنها از لحاظ روانی در شرایط خوبی نیستند.

 

وی از جمله به اظهارات سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در حین دیدار با نیروهای مستقر در شمذینان اشاره کرد و گفت سویلو مدعی شد تروریسم را پشت کوهها به اتمام می‌رسانند اما همان پادگانی که او در آن سخن گفته بود هدف حمله گریلاها قرار گرفته و تصاویر آنرا منتشر کردیم.

 

آمَد ملازگرد در ادامه به هجوم حشد شعبی به کرکوک واکنش نشان داد و گفت: " کرکوک از لحاظ تاریخی بخشی از کردستان است اما ترکیه به بهانه سکونت ترکمن‌ها در آن کرکوک را بخشی از خاک خود می‌داند. طی توافقی میان ترکیه، ایران و عراق بود که جنوب کردستان را توسط حشد شعبی مورد حمله قرار دادند. هدف ترکیه فقط ضربه زدن به دستاورد کردها نبود بلکه ترکیه به دنبال الحاق زمین‌های جدید به کشور خود است."

 

عضو قرارگاه مرکزی دفاع از خلق یاد آوری کرد همزمان با هجوم حشد شعبی به کرکوک، ارتش ترکیه نیز سعی داشت با عبور از مرز وارد منطقەی بارزان شود اما با واکنش شدید گریلاها از پیشروی باز ماند.