آمار درگیری‌های ه.پ.گ در ۶ماهه‌ی دوم سال ٢٠١٧ مقابل ارتش ترکیه

جنگ در کردستان در سال ٢٠١٧ با شدت بیشتری همراه بود. مسئولین آ.ک.پ، در همان روزهای نخست سال متعهد شده بودند که به پ.ک.ک پایان خواهند داد.

جنگ در کردستان در سال ٢٠١٧ با شدت بیشتری همراه بود. مسئولین آ.ک.پ، در همان روزهای نخست سال متعهد شده بودند که به پ.ک.ک پایان خواهند داد.

 

در ماه ژوئیه، جنگ در کردستان تشدید شده بود. در ماه ژولیه عملیات اشغال زاپ از سوی ارتش ترکیه ادامه داشت. به علت عملیات‌های موثر گریلا، ارتش ترکیه مجبور به عقب‌نشینی گردید. در ماه ژولیه، گریلا ١۴۵ بار برعلیه نیروهای اشغالگر، عملیات‌هایی را  به انجام دادند که در طی این عملیات‌ها تعداد ۴٢٠ نظامی و پلیس ترکیه کشته شدند.

 

 در مقابل عملیات‌های اشغالگرانه‌ی نظامیان ترکیه، گریلا نیز عملیات‌های زیادی را انجام داد. یکی از این عملیات‌های موثر، در ۴ ژوئیه در تپه‌ی شهید منزور منطقه چله انجام داده شد. ه.پ.گ اعلام کرد که در این عملیات دستکم ٩ نظامی ترکیه کشته شده است.

 

همچنین ه.پ.گ خبر از ساقط کردن یک فروند هلی‌کوپتر ارتش ترکیه در همان روز داد و در قلعه بداوا یک نظامی کشته شد.

 

کشته شدن ٧ مزدور محلی در قلابان

در یکم ژوئیه، گریلا در مابین روستاهای گژنه و هیلاله در قلابان شرنخ، برعلیه یک واحد نیروهای ویژه و مزدوران محلی با انجام یک کمین دستکم هفت تن را از پای درآوردند.

 

حمله به سه خودروی زرهی در الباک وان

گریلا در سوم ژوئیه در محور وان – الباک، سه خودروی زرهی را مورد هدف قرار دادند. در این عملیات یک خودروی زرهی نفربر و دو خودروی زرهی نیز منهدم شدند. در این عملیات ٧ نظامی کشته و ٣ نظامی دیگر زخمی شدند.

 

۶ ژوئیه در نزدیکی پل "نرگوشا"ی شمزینان جولمِرگ، کاروان خودروهای ارتش ترکیه مورد هدف قرار گرفت.

 

در همان روز گریلا یک خودروی نظامی ترکیه را در چله‌ی جولمِرگ هدف قرار داد. در هر دوی این عملیات‌ها سه خودروی زرهی منهدم و ١۶ نظامی کشته شدند.

 

ه.پ.گ اعلام نمود که عملیات متجاوزانه‌ی ارتش ترکیه که به قصد اشغال زاپ صورت گرفته بود را در ٨ ژولیه مجبور به عقب‌نشینی نمود. در گزارش ه.پ.گ آمده بود که: ١٦ ژوئن سال جاری عملیات ارتش ترکیه که می‌خواست قلعه بداوا، تپه‌ی شهید مونزور، تپه‌ی شهید خیری وحوالی روستای گژنه در جنوب کردستان را اشغال نماید، با مقاومت بی همتای گریلا مواجه شد.

 

همچنین برعلیه هواپیماهای جنگی، هلی‌کوپتر، راکت و توپ نیروهای دشمن، گریلاهای ما مصمم و با اراده‌ای پولادین، عملیاتی را انجام دادند. ارتش ترکیه هر بار نیروهای خود را بازسازی می‌نمود ولی بازهم در مقابل مقاومت گریلاهای ما قادر به پیشروی نشد.

 

آمار عملیات و تلفات سنگین دولت ترکیه نشانگر از شکست ارتش ترکیه می‌باشد. در ٦٩ عملیات گریلایی ١٤٢ نظامی کشته و ١٨ نظامی دیگر نیز زخمی شدند. در این عملیات‌ها ٦ گریلا شهید و ٢ هلی‌کوپتر صدمه دیدند.

 

در شمزینان ٢٩ نظامی کشته شدند که ٢٠ تن از آنان از نیروهای ویژه‌ی ژاندارمری بودند.

 

٨ژوئیه، ارتش ترکیه در عرصه‌ی خاپوشکه‌ی شمزینان، عملیاتی را انجام داد. گریلاهای یژاستار به آنان حمله نمودند که در نتیجه ٩ نظامی کشته شدند.

 

گریلا در روز ٩ ژوئیه در نزدیکی محله‌ی ایلده ی شمزینان یک خودروی زرهی را هدف گرفتند و ٩ نیروی ویژه‌ی ژاندارمری  در آنجا کشته شدند. ه.پ.گ اعلام نمود که در عملیاتی دیگر به یک خودروی نیروهای ویژه‌ی ژاندارمری که از پاسگاه "شاپاتان" به محله‌ی میدانه‌ی شمزینان می‌رفت، حمله شد و ١١نیروی ویژه کشته شدند.

 

٩ژوئیه، گریلا به نقطه‌ی ایست – بازرسی نیروهای پلیس در گَوَ‌ر جولمرگ حمله نمود و در نتیجه ١٢ پلیس ترکیه کشته و یک خودروی آبپاش نظامی منهدم گردید.

 

دیرسیم/ عملیات علیه پلیس مدنی

٨ ژوئیه، گریلا عملیات تله انفجاری را بر علیه خودروی مدیریت امنیتی "پیلمور"  استان درسیم انجام دادند. این عملیات یک خودرو کاملا منهدم و ٤ پلیس مدنی کشته شدند.

 

خودروی حامل مهمات نظامی منفجر و ١٦نظامی کشته شدند

 

١٣ ژوئیه، گریلا در برابر کاروان نظامی که از چله به جولمرگ در حرکت بود، عملیاتی را انجام داد. ه.پ.گ اعلام نمود که در این عملیات خودروی حامل مهمات منفجر و بر اثر آن خودروهای دیگری نیز آتش گرفتند. در همان حال یک خودروی زرهی نفربر نیز منهدم گردید. در گزارش ه.پ.گ اعلام شد که ١٦ نظامی کشته و ١٤ نظامی دیگر زخمی شدند.

 

کشته شدن ٢٢ نظامی در شمزینان

در ساعت ١٧:٣٠ دقیقه‌ی ١٤ژوئیه، سه خودرو ترانزیت ارتش ترکیه که از پاسگاه بَدَوی به پاسگاه بیزل می‌رفت، دردره شهید سلاو"، مورد هدف گریلا واقع گردیدند. در نتیجه یک خودروی ترانزیت امحا و ١٠ نظامی کشته شدند.

١٥ ژوئیه بر علیه ارتش ترکیه در تپه‌ی "گنیش" شمزینان حمله‌ای صورت گرفت. در این حمله ١٢ نظامی کشته و سه نظامی دیگر زخمی شدند.

 

در چله و باژِیِرگه ٣٤ نظامی ارتش و ژاندارمری کشته شدند

١٦ ژوییه، نیروهای گریلا در منطقه "کانی اوره چله، کاروان نظامی ارتش ترکیه را هدف قرار داد، یک خودروی زرهی نفربر منهدم یک خودروی دیگر آتش گرفت. ه.پ.گ اعلام نمود که ١٦ نظامی کشته شده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

گریلا روز ١٧ ژوئیه در باژیرگه ی جولمرگ در مابین روستاهای "بلندباسان و سوریای"، ٢ خودروی ترانزیت نیروهای ویژه‌ی ژاندارمری را هدف قرار داد، هر دو خودرو منهدم، ١٨ نظامی ژاندارمری کشته و ٤ دیگر زخمی شدند.

 

بمبگذاری در عثمانیه

٢٠ ژوئیه، قطار ترابری که مهمات نظامی را به "دوزوچی" شهرعثمانیه حمل می‌نمود، هدف گریلا واقع شد. ه.پ.گ اعلام نمود که خسارات فراوانی به قطار وارد شده است.

 

در دو روز ٢٩ نظامی که ٩ تن از آنان از نیروهای ویژه ژاندارمری بودند کشته شدند.

 

٢٢ژوئیه، یک کاروان نظامی که از جولمرگ به شمزینان در حرکت بود، مورد هدف قرار گرفت. ه.پ.گ اعلام نمود که در این عملیات که در مابین محله‌های ایلده و میدانه شمزینان صورت گرفت، یک خودروی زرهی منهدم و ٩ نیروی ژاندارمری کشته شدند.

 

در همان روز در منطقه‌ی میرگانیش چله عملیاتی انجام گرفت که در نتیجه ٥ نظامی کشته شدند.

 

٢٣ژوئیه، یک کاروان نظامی متشکل از ٤٠ خودرو که در محور شمزینان – گَوَر در حرکت بود، هدف گریلا قرار گرفت. در مابین روستاهای پاگه و مچیچه، یک خودرو نفربر منهدم و ١٥ نظامی کشته شدند.

 

کارزار انقلابی در منطقه هَرَکول

٢٦ژوئیه، گریلا برعلیه نظامیان در هرکول شهر سِرت عملیات نظامی انجام دادند. ه.پ.گ اعلام نمود که ٩ نظامی کشته و مقادیری مهمات را ضبط نموده است.

 

کشته شدن ١٠ نظامی در بازید

٣٠ ژوئیه، برعلیه خودرویی که یگان ویژه و ماموران امنیتی در مابین روستاهای کوله و دمیرکاپی از توابع آگری بازید استان سَرحَد، عملیات انجام دادند. در این عملیات گریلا یک خودرو ارتش ترکیه منهدم شده، ١٠ نظامی کشته و ٣ نظامی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

کشته شدن ٢٧ نظامی در فارقین، لیجه و چله

 

٣١ ژوئیه در جولمرگ به یک کاروان نظامی حمله شد. ه.پ.گ اعلام نمود که ٢ خودروی نفربر منهدم و ١٥ نظامی کشته شدند.

در همان روز در فارقین آمد نیز برعلیه یک یگان مخفی، عملیاتی صورت گرفت و ٥ نظامی کشته شدند. همچنین در عرصه‌ی سیسه‌ی لیجه، برعلیه یک تیم مخفی ارتش عملیاتی انجام گرفت و در نتیجه ٧ نظامی کشته شدند.

 

کشته شدن ٢٧٦ نظامی در ماه آگوست

 

ماه آگوست درمقابل عملیات‌های گسترده‌ی ارتش ترکیه، حملات و عملیات هایی گریلایی نیز با تاکتیک‌های پیشرفته ادامه داشت. در ماه آگوست گریلا ١١٣ عملیات را به انجام رسانید و طی آن ٢٧٦ نظامی اعم از پلیس و ارتشی کشته شدند.

 

چهارم آگوست در تپه‌ی برمیشا، گریلاهای یژاستار بر علیه ارتش ترکیه، عملیاتی را انجام دادند که منجر به کشته شدن ١٠ نظامی گردید.

 

پنجم آگوست، گریلا در دره‌ی آپوچی برعلیه یک یگان مخفی، دست به حمله زد که طی آن ٧نظامی کشته و ٥ نظامی دیگر زخمی شدند. نظامیان ترکیه سپس به منازل شهروندان یورش بردند و بیش از ١٠٠ تن از اهالی منطقه را بازداشت کردند و باغ و باغچه های شهروندان را به آتش کشیدند.

 

هفتم آگوست، در چَلِه کاروانی نظامی مورد حمله قرار گرفت. در عملیات بمبگذاری یک خودروی زرهی منهدم ١٢ نظامی کشته و ٣ نظامی زخمی شدند.

 

سیزدهم آگوست، در نزدیکی قلعه‌ی میرگانیش چله، در برابرارتش ترکیه عملیاتی انجام شد که منجر به کشته شدن ٧ نظامی گردید.

 

یازدهم آگوست، در "ماچکا"ی شهرترابزون ترکیه، ه.پ.گ در برابر یگان های ویژه دولت ترکیه اقدام به حمله نظامی کرد و در نتیجه چهار نظامی کشته و یک نظامی دیگر زخمی شدند.

 

در پانزدهم آگوست در بسیاری از جاهای باکور کردستان و ترکیه نظامیان این کشور مورد حمله قرار گرفتند. با عملیات عرصه‌ی بستا، گریلا کارزار انقلابی شهید سَردَم و شهید نودم را آغاز نمود. در منطقه‌ی "دری بروژ" ٦ نظامی کشته شدند و مقادیر زیادی مهمات به دست گریلا افتاد. این عملیات با دوربین تصویربرداری شد و زین پس گریلا با مستند نمودن عملیات‌ها، گامی رو به جلو نهاد.

 

نوزدهم آگوست در تپه‌ی شاهد دیرسیم، در حمله ه.پ.گ ٤ نظامی ترکیه کشته و ٢ نظامی زخمی شدند.

 

٢٢ آگوست در گَوَر، گریلا خودروی حمل مهمات مورد هدف قرار دادند. در این عملیات یک خودروی زرهی ارتش منهدم، ٧ نظامی کشته و ٦ نظامی زخمی گردیدند. همان روز در بازید آگری به نظامیانی که در منطقه "کَرَه حَلاج" مشغول انجام عملیات بودند، حمله و ٣ نظامی کشته شدند.

 

٢٢ آگوست در حوالی روستای "شماشه"ی گَوَر، کاروانی نظامی مورد حمله قرار گرفت که در نتیجه ٢٠ نظامی کشته و ١٠ نظامی دیگر زخمی شدند.

 

همان روز در روستای "آوکاماسیان" شرنخ، به نظامیان ترکیه حمله شد و یک نظامی کشته شد.

 

همان روز نیز در الباک وان نیز بر علیه پاسگاه "گویزلدره" حمله‌ای صورت گرفت و٣ نظامی کشته و ٢ نظامی زخمی شدند.

 

٢٨ آگوست، جنبش متحد انقلابی زنان در گَوَ‌ر جولمِرگ، یک کاروان نظامی را هدف گرفت که به کشتن ١٥ نظامی انجامید.

 

٣١ آگوست نیز جنبش متحد انقلابی زنان در چله به نظامیان ارتش حمله نمودند که طی این حمله ١٥ نظامی دیگر کشته شدند.

 

ه.پ.گ در گزارشی اعلام نمود که در ٣١ آگوست یکی از موسسان تیم خنجر بنام مهمت آکسوی و با نام مستعار محو رَپنی که بمدت ٢٠ سال کونترا می‌باشد را به سزای اعمالش رسانده است.

 

عملیات‌های ماه سپتامبر

در پاییزعملیات‌های ارتش ترکیه در مناطق مختلف همچنان ادامه داشت. برعلیه ارتش ترکیه، گریلا ١١١ عملیات را به انجام رساند و طی این عملیات‌ها ٢٤١ ارتشی و پلیس ترکیه کشته شدند.

 

ه.پ.گ در بیانیه‌ای اعلام نمود که در کوهستان‌های زاپ – زاگرس، مرحله‌ی دوم کارزار انقلابی شهید بدران گوندک رامو و شهید نالین موش را آغاز نموده است. ه.پ.گ در دوم سپتامبر در شمزینان جولمرگ بر علیه نظامیانی که در حال انجام عملیات بودند، حمله‌ای صورت داد که در نتیجه ٢ نظامی کشته ٢ نظامی دیگر زخمی شدند.

 

همان روز گریلا در تپه‌ی سیسَر گَوَ‌ر، به نظامیان ترکیه حمله کرد که از تلفات دشمن اطلاعی بدست نیامد.

 

٦سپتامبر در تپه‌ی شهید جولمرگ چله به ارتش ترکیه حمله شد و ٨ نظامی کشته شدند.

١٠ سپتامبر، گریلای یژاستار، تیکوشین آمد (زلال کارتال) یک عملیات فدایی را بر علیه پاسگاه آنگوله درلیجه‌ی آمد، انجام داد که به کشته شدن ١٢ نظامی و زخمی شدن ٥٥ نظامی دیگر انجامید.

 

ارتش ترکیه انتقام گریلا را از افراد مدنی گرفت. ارتش ترکیه در هر فرصتی افراد مدنی را هدف قرار داده است. روز ١٩ سپتامبر در شهرک شلادزِهِ در جنوب کردستان، روستاییانی را که به زمین‌های کشاورزی خود می‌رفتند، هدف گرفت و در نتیجه‌ی حمله‌ی هواپیماهای جنگی، تعداد ١٠ روستایی جان خود را از دست دادند.

 

گریلا در انتقام کشتن افراد مدنی، در ٢١ سپتامبر، یک کاروان نظامی را در مابین " یکماله و منیاسیوه"، هدف گرفت. در نتیجه تعداد زیادی از خودروهای نظامی منهدم و ١٠ نظامی کشته شدند.

 

٢٣ سپتامبر، یک کاروان نظامی که از گَوَ‌ر بطرف عرصه‌ی اورامار می‌رفت، مورد حمله قرار گرفت. ه.پ.گ اعلام نمود که ١٠نظامی کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند.

 

 همان روز در منطقه‌ی کانی اورِهِ‌ چله به یک کاروان نظامی دیگر حمله شد و ١٠ نظامی کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

 

٢١سپتامبر، در عرصه‌ی دَمیرکاپی بازید آگری، ارتش ترکیه عملیاتی اشغالگرانه را آغاز نمود که بلافاصله با مقاومت انقلابی گریلا مواجه شد. در مجموع ٤ عملیات که در روزهای ٢١و ٢٣ سپتامبر انجام گردید، ١٩ نظامی که ٤ تن از آنان تک تیرانداز بودند کشته  بسیاری دیگر زخمی شدند. در ٢٣ سپتامبر، ارتش ترکیه مجبور به عقب‌نشینی گردید.

 

٢٧سپتامبر، ارتش ترکیه در خاک جنوب کردستان عملیاتی را شروع نمود. در منطقه‌ی تپه‌ی خودِهِ، گریلا به آنها اجازه‌ی ورود ندادند و شمار زیادی از نظامیان کشته و زخمی شدند.

 

در ٢٧سپتامبر، در عرصه‌ی دمیرکاپی، ارتش ترکیه عملیات دیگری آغاز نمود. گریلا در ٢٨ سپتامبر، یک هلی کوپتر را هدف گرفت و به آن ضربه زد. در ادامه‌ی درگیری‌ها،  گریلا در دشت روستای ترکمن به یکی از یگان‌های ارتش حمله کرد. در روز ٢٩ سپتامبر نیز گریلا ٩ بار به نظامیان ترکیه حمله نمود و آنان را متحمل ضربات سنگینی کرد. همان روز برعلیه کاروانی نظامی عملیاتی انجام گرفت. ٣٠ سپتامبر ه.پ.گ در برابر ارتش ترکیه در دَمیرکاپی که مرکز حملات راکتی بود، عملیاتی انجام داد. ه.پ.گ اعلام نمود که در ٤ روز درگیری‌ها ٦٩ نظامی کشته و ٤٤ نظامی دیگر زخمی شدند.

 

فرماندهی مرکزی نیروهای مدافع خلق در بیانیه‌ای از نیروهای گریلای ایالت سرحد به دلیل موفقیت و پیروزی های کسب شده در برابر ارتش ترکیه تجلیل نمود و اعلام کرد که نه تنها بزرگترین ضربات سال را به دشمن وارد نمودید بلکه ثابت کردید که دشمن با جنگ روانی چقدر دروغ‌پردازی می‌نمایند.

 

عملیات‌های ماه اکتبر

در ماه اکتبر، عملیات و درگیری‌ها افزایش یافت. هر چقدر مسئولین آ.ک.پ در طول سال وعده های نابودی پ.ک.ک را می‌دادند ولی بیلان ماه اکتبر نشان می‌دهد که گریلا در برابر ارتش ترکیه چه نیروی موثری می‌باشد، ه.پ.گ در گزارشات روزانه‌ی خود اعلام کرده بود که در این ماه ١٤٥ عملیات را انجام داده‌اند و در نتیجه تعداد ٤٧٦ ارتشی و پلیس کشته، ٢ هلی‌کوپتر کبرا و ١ سیکورسکی صدمه دیده‌اند.

 

دوم اکتبر برعلیه عملیات ارتش ترکیه در منطقه‌ی بارزان، نیروهای گریلا به تپه‌ی بایرا حمله نمودند و ٥ نظامی ترکیه را کشتند.

 

دوم اکتبر در بازید آگری، در بمبگذاری علیه خودروی نظامی، ١٠ نظامی کشته شدند.

 

چهارم اکتبر، گریلا در گَوَر جولمرگ، بر علیه پاسگاه "شووه" عملیاتی صورت گرفت که منجر به کشته شدن ٩ نظامی و زخمی شدن ٤ نظامی دیگر گردید.

 

٥ اکتبر در منطقه‌ی "گوربولاک" بازید آگری، برعلیه اتوبوسی که نیروهای گارد ویژه عملیاتی انجام گرفت که در نتیجه اتوبوس منهدم شد، ١٥ نیروی ویژه کشته و ٢٠ نیروی دیگر زخمی شدند.

 

٧ اکتبر، در بازید آگری به گردان توژیک حمله شد و ٨ نظامی کشته شدند.

 

٨ اکتبر در تپه‌ی خودِهِ منطقه‌ی بارزان ١١ نظامی ارتش ترکیه کشته شدند.

 

٨ اکتبر در در قلعه‌ی پریخان ١٠ نظامی کشته شدند.

٩ اکتبر گریلاهای یژاستار در منطقه‌ی بارزان، به نیروهای ارتش ترکیه حمله نمودند. در عادلبگ نیز ٨ نظامی و ١ مزدور محلی کشته شدند.

 

١٣ اکتبر در حوالی روستای کال‌کوندر. ٥ نظامی کشته و ١ نظامی زخمی شد.

 

١٦ اکتبر، گریلا ٧ عملیات را برعلیه ارتش ترکیه در چله‌ی جولمرگ انجام داد که به کشته شدن ٣١ نظامی و زخمی شدن ٣ نظامی دیگر انجامید.

 

١٧ اکتبر در خرهَ‌گول، گریلا ٣ بار به ارتش ترکیه حمله نمود و در نتیجه ١٨ نظامی کشته و ٦ نظامی دیگر زخمی شدند.

 

١٤ و ١٦ اکتبر، در شیروان سِرت عملیات‌هایی انجام گرفت. ١٤ اکتبر بر علیه کامیون ترانزیت ارتش، عملیاتی صورت گرفت و ٨ نظامی کشته و ٧ نظامی زخمی شدند. همچنین در ١٦ اکتبر در روستای "سیوه و ایکامبو" یک واحد مخفی مورد حمله قرار گرفت که ٤ نظامی کشته و بسیاری نیز زخمی شدند.

 

٢٠ اکتبر، هواپیماهای جنگی بطور مداوم منطقه خره‌گول را بمباران نمودند. ارتش ترکیه خواست تا نظامیان خود را با پشتیبانی هلی‌کوپتر سیکورسکی را پیاده نماید. گریلا برای آنان کمین گذاشت و ١١ نظامی ترکیه کشته شدند.

 

همان روز یک واحد دیگر ارتش خواست به منطقه نفوذ کند که مورد هدف قرار گرفت و ١٤ نظامی کشته شدند.

 

برای بار سوم نیز گریلا در همان روز به آنان حمله کرد و ٦ نظامی کشته شدند.

 

بار دیگر ارتش ترکیه خواست پیشروی کند که اینبار نیز ١ نظامی کشته شد.

 

١٧ اکتبردر چهارراه دکانلی میرسین ترکیه، خودروی پلیس مورد هدف قرار گرفت. آشکار شد که ١٩ پلیس کشته و ١٢ پلیس زخمی شدند.

 

١٩ اکتبر، گریلا در منطقه‌ی بارزان به ارتش ترکیه حمله نمود و در نتیجه ٦ نظامی کشته و بسیاری دیگر زخمی شدند.

 

همان روز گریلا در محور اسکندریه‌ی گَوَر جولمرگ، به یک کاروان نظامی حمله نمود که در نتیجه یک سرهنگ و ٢ نظامی کشته شدند.

 

همان روز در سامانداغ هاتای ترکیه نیروهای گریلا برعلیه مرکز فرماندهی امنیت پاراوه، عملیاتی را انجام داد. در نتیجه دو نقطه‌ی نگهبانی تخریب و ٣ نظامی کشته شدند.

 

٢٠ اکتبر، در قلعه‌ی پریخان گو‌ر جولمرگ، ٨ نظامی کشته و ٦ نظامی دیگر زخمی شدند.

 

٢٦ اکتبر، در عرصه‌ی گوند شمزینان، یک یگان مخفی ارتش ترکیه مورد حمله قرار گرفت، ١٠ نظامی کشته و ٣ نظامی زخمی شدند.

 

٢٧ اکتبر، در حوالی روستای هندسه در لیجه‌ی آمد، ٨ نظامی کشته شدند.

 

همان روز در حَزروی استان آمد، ٨ نظامی کشته و ٤ دیگر زخمی شدند.

 

٣٠ اکتبر، گریلا به یک یگان ارتش ترکیه که بسوی تپه‌ی بایه ی گو‌ر می‌رفتند، حمله نمود و در نتیجه یک بیل مکانیکی صدمه دید و ٨ نظامی کشته شدند.

 

همان روز یک یگان دیگر ارتش که قصد مداخله در منطقه‌ی عملیات را داشت، مورد هدف قرار گرفت و ٢ نظامی کشته شدند.

 

٣١ اکتبر، در عرصه‌ی گو‌ندی شمزینان ٥ نظامی کشته شدند.

 

آمار درگیری‌های ماه نوامبر

در ماه نوامبر، سلیمان سویلو وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر مدعی شد که که گریلارا نابود خواهند کرد. این دفعه ٢٠ نوامبر را پایان گریلا عنوان نموده بود.

 

 در ماه نوامبر نیروهای گریلا ٣٥ عملیات را انجام دادند  که منجر به کشته شدن٩٨ ارتشی و پلیس ترکیه شد. این یک نیز جواب گریلا برای سلیمان سویلو بود.

 

٢نوامبر، بصورت همزمان پاسگاه‌های "چمان، بگیژنه و بیلوتا، مورد هدف گریلا واقع گردید در نتیجه ١٩ نظامی که ٢ نفر آنان مزدور محلی بودند، کشته شدند.

٤نوامبر، در عادل‌بگ شمزینان برعلیه نظامیان مستقر در تپه‌ی کوردینه، حمله صورت گرفت و ٣ نظامی کشته شدند. همان روز درتپه‌ی پرتوت چله یک نظامی کشته شد.

 

٧ نوامبر در نزدیکی روستای آوکاماسیان شرنخ ٢ کُنترا کشته شدند.

 

٦نوامبر، در عرصه‌ی بستا در تپه‌ی سَوو ٢ نظامی کشته شدند.

 

١٢نوامبر بار دیگر در تپه‌ی سَوو ٨ نظامی کشته شدند.

 

١٠نوامبر، گریلا علیه اتوبوس پلیس ویژه در دروازه‌ی مرزی گوربولوک عملیاتی را انجام داد که به کشته شدن ١٠ نیروی پلیس ویژه انجامید.

 

١٧نوامبر در نزدیکی پاسگاه سَرِهِ‌کانی در بازید استان سَرحَد، یک کاروان نظامی مورد هدف قرار گرفت. یک خودرو منهدم و ١٠ نظامی کشته شدند.

 

همان روز عملیاتی دیگر برعلیه نیروهای مستقر در تپه‌ی ودای اوزکایا صورت گرفت که در نتیجه ٥نظامی کی یکی از آنان فرمانده‌ی تپه بود کشته شدند.

 

١٦ نوامبر در تپه‌ی کوردینه‌ی عادل‌بگ شمزینان ٩نظامی کشته و مقادیر زیادی مهمات ارتش ترکیه به دست گریلا افتاد.

 

١٦ نوامبر، در گابار ٢ نظامی کشته شدند.

١٧ نوامبر، در تپه‌ی پرتوت جولمرگ ٢ نظامی کشته شدند. همان روز گریلاهای یژاستار در پاسگاه تپه ٤ نظامی دیگر را کشتند.

 

٢٨ نوامبر، در تپه‌ی خُدِهِ در عرصه‌ی عادل‌بگ شمزینان ١ نظای کشته شد. همان روز در تپه‌ی کوردینه ٢ نظامی دیگر کشته شدند.

 

٢٩ نوامبر، در منطقه‌ی آرالیک ایغدیر، نیروهای ویژه هدف حمله قرار گرفتند. یک کامیون ترانزیت منهدم و ٨ پلیس کشته شدند.

 

همان روز در تپه‌ی کوزیله ١ نظامی کشته شد.

 

٢٩ نوامبر، در شمزینان جولمرگ یک بیل مکانیکی ارتش ترکیه از طرف گریلا صدمه دید و ٢ نظامی کشته شدند.

 

عملیات‌های ماه دسامبر

در آخرین ماه سال نیز،عملیات‌های گریلایی ادامه داشت. با شروع دسامبر، ارتش ترکیه از شمزینان جهت اشغال جنوب کردستان، تحرکات خود را آغاز نمود. در مقابل این تجاوز نیز، گریلا عملیات‌‌هایی را انجام داد. در دسامبر ٢٨عملیات‌های گریلایی انجام گرفت و در نتیجه ٤٧ نظامی کشته شدند.

 

یکم دسامبر بر علیه پاسگاه چمانه در شمزینان، عملیاتی صورت گرفت. در این عملیات یک خودروی زرهی کبرا منهدم و در پاسگاه آتش‌سوزی صورت گرفت. ه.پ.گ اعلام نمود که انبار مهمات منهدم شده ولی از شمار تلفات دشمن اطلاعی به دست نیامد.

 

١ – ٥ دسامبر در بازید آگری، گریلا عملیات‌هایی را انجام داد.

١ دسامبر سال جاری، در مابین مرز روژهَلات و باکور کردستان ، یک خودروی راهسازی امحا شد. ٢ دسامبر، خودروی نیروهای کونترا در مابین پاسگاه‌های آلیبه و شیله منهدم گردید.

 

٤ دسامبر، به نیروهای ارتش در نزدیکی پاسگاه توژیک حمله شد.

 

٥دسامبر، در محور پاسگاه سری‌کانی در عملیات بمبگذاری، خودرو منهدم و ٧ نظامی ارتش و ١ کونترا کشته شدند.

 

٤دسامبر، پس از عملیات گریلا برعلیه پاسگاه توژیک که ٧ نظامی کشته شده بودند، ارتش ترکیه درصدد حمله برآمد. ارتش ترکیه در نوار مرزی نظامیان ایرانی را کشتند و خواستند این حمله را بعهده‌ی گریلا بگذارند. ه.پ.گ اعلام نمود که در این مورد تحقیقات وسیعی را شروع کرده است. ه.پ.گ گفت: "حمله‌ای که در آن یک نظامی ایرانی کشته و ٢ مهندس نیز زخمی گردیده، از جانب ارتش ترکیه انجام گرفته است. بار دیگر دروغ‌پردازی حکومت آ.ک.پ و رسانه‌های وابسته، آشکار گردید.

 

٧دسامبر، در پاسگاههای ''چپرا شیخا و تپه‌سور''، در دو عملیات ٥ نظامی کشته و بسیاری از سنگرها تخریب شدند.

١١ دسامبر، در شمزینان ٦ نظامی کشته و یک قبضه تیربار بهمراه مهماتش ضبط گردید.

 

١١ دسامبر، در یک عملیات بمبگذاری در گابار شرنخ ٣ نظامی کشته شدند.

 

١٣ دسامبر، در گابار ٢ نظامی کشته و یک نظامی زخمی شد. ارتش ترکیه در همان روز مجبور به عقب‌نشینی شد.

 

١٨دسامبر، در پاسگاه سَرَهِ‌کانی بوسیله‌ی سوءقصد گریلا ٢ نظامی ترکیه کشته شدند.

 

ارتش ترکیه در ١٤ دسامبر از خط شمزینان جولمرگ وارد جنوب کردستان گردید و عملیاتی اشغالگرانه را آغاز نمود. گریلا برعلیه عملیات تجاوزکارانه‌ی ارتش ترکیه در تپه‌ی سیرو، دره ‌رَش، کانی‌رَش و برمیزه از توابع دیانا باشور کردستان، روز ٢٥ دسامبر در ٢ عملیات ١٥ نظامی را کشتند.

 

٢٨ دسامبر، برعلیه نظامیان مستقر در پرتوت، خره‌بولگ و تپه‌ی کوردینه در چله ی جولمرگ، زنجیره حملاتی انجام گرفت که منجر به کشته شدن٧ نظامی و زخمی شدن ٢ نظامی دیگر ارتش ترکیه گردید. یک هلی‌کوپتر سیکورسکی نیز صدمه دید.