آموزش نومبارزان گریلا در میدان جنگ با اشغالگران

تعدادی دیگر از نومبارزان گریلا در منطقه برادوست جنوب کردستان دوره آموزشی خود را به پایان بردند. در این منطقه درگیری با اشغالگران همچنان ادامه دارد

تعدادی دیگر از نومبارزان گریلا در منطقه برادوست جنوب کردستان دوره آموزشی خود را به پایان بردند. در این منطقه درگیری با اشغالگران همچنان ادامه دارد

 

حین سفر به منطقه برادوست از دوره آموزش نومبارزان گریلا که با نام "دوره شهید حمزه" نامگذاری شده دیدار کردیم. گریلاهای جوان بصورت در دسته‌های چند نفره به کلاسهای آموزش نظامی و فکری می‌روند. در مراسم نظامی گریلایی نومبارزان سوگند یاد کردند که راه زکی شنگالی و آتاکان ماهر را ادامه می‌دهند. مراسم سپس با اعطای کارت عضویت گریلا به پایان رسید. گریلاهای جوان پس از این مراسم به محل انجام وظایف انقلابی اعزام می‌شوند.

 

نومبارزان شادمان از آموزش‌های چندین ماهه گرد هم حلقه زدند و به شادی و پایکوبی پرداختند. گروه هنری آواز چیا هم در این مراسم برای گریلاهای جوان هنرنمایی کرد.

 

سمکو کربوران یکی از مسئولین این دوره آموزشی در سخنانی به ما گفت که رژیم ترک چندی پیش مدعی شده که وی شهید شده است. رژیم ترکیه برای زمینه‌سازی چنین دروغ بزرگی اقدام به تحریف دی‌ان‌ای نمود و سعی در فریب خانواده‌ام کردند. رژیم ترک با اطلاع از زنده بودن من هار خواهد شد. اینجا در سلامتی کامل هستم و نومبارزان علیه رژیم ترکیه را آموزش می‌دهم.

 

سمکو در پاسخ به پرسش آیا آموزش این همه نومبارز در شرایط نظامی و محیط جنگ واقعی خطری به همراه ندارد می‌گوید:"ما نمی‌توانیم به دلیل درگیری با اشغالگران آموزش خود را متوقف کنیم. تعداد مبارزان هر روز افزایش می‌یابند، اگر بنابر خواست ترکیه عمل کرده بودیم اکنون من زنده نمی‌ماندم."

 

از محل برگزاری دوره آموزشی خارج شدیم و دیدیم که نومبارزان پس از دوره همچون رفقای خود به بخشی از نیروهای گریلای کردستان مبدل شده‌اند.