اتوبوس کتابخانه اوجالان در بلژیک مورد هجوم نژادپرستان قرار گرفت

با وجود اعتراضات مکرر کردها در سراسر جهان، دولت ترکیه تاکنون در مورد سرنوشت‌ نگران‌کننده رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان پاسخگو نبوده است. فعالان و سازمان‌های کرد اعلام کردەاند تا زمانی که اطلاعی از سرنوشت اوجالان در امرالی کسب نکنند به اعتراضات خود ادامه خو

با وجود اعتراضات مکرر کردها در سراسر جهان، دولت ترکیه تاکنون در مورد سرنوشت‌ نگران‌کننده رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان پاسخگو نبوده است. فعالان و سازمان‌های کرد اعلام کردەاند تا زمانی که اطلاعی از سرنوشت اوجالان در امرالی کسب نکنند به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

 

"زن، زندگی، آزادی"، شعار تجمع‌کنندگان در مقابل مقر سازمان منع شکنجه اروپا در استراسبورگ فرانسه که از چندین روز پیش با خواست کسب اطلاع از سرنوشت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در این مکان دست به تحصن شبانه روزی زدەاند.

 

معترضان از سی‌پی‌تی می‌خواهند به وظیفه خود برای متوقف کردن شکنجه در زندان امرالی ترکیه عمل کند.

 

کردها در شهرهای مختلف اروپا با ادامه تجمعات اعتراضی سعی در افزایش فشار افکار عمومی بر ترکیه دارند تا به حصر فشرده علیه اوجالان پایان دهد.

 

در همین راستا گروهی از فعالان، سوار بر اتوبوسی که آنرا "کتابخانه اوجالان" نامیدەاند در حال سفر به کشورهای مختلف هستند.

 

آنها در مراکز اصلی شهرها با برگزاری گردهمایی بر خواست کردها برای آزادی رهبرشان که از سال ١٩٩٩ در حبس به سر می‌برد تأکید می‌کنند.

 

هلند ششمین کشور مقصد اتوبوس کتابخانه اوجالان است.

 

سرنشینان اتوبوس دیروز در شهر آنتورپن بلژیک مورد هجوم گروهی از نژادپرستان حامی اردوغان قرار گرفتند.

 

اعتراضات مشابه در کردستان نیز ادامه داشته است. از جمله دیروز شورای بهداشت کانتون جزیر روژاوا با برگزاری یک تجمع خبری نسبت به تهدیدهای جانی علیه اوجالان هشدار داد و خواستار ورود یک هیئت مستقل برای کنترل وضعیت وی به زندان امرالی شد.

 

درهمین رابطه جنبش جامعه دمکراتیك در کوبانی هم با برپایی یک خیمه در این شهر به مدت ده روز در مورد وضعیت اوجالان اطلاع رسانی کرد. سخنگویان سیاسی و نظامی روژاوا در این خیمه به دولت ترکیه پیام دادند که اوجالان رهبر انقلاب روژاوا بوده و تا زمانی که آزاد نشود صلحی در کار نخواهد بود.