احزاب کُرد برای روز چهارشنبه کردستان را به اعتصاب فراخوانده‌اند

احزاب کردستانی و سازمانهای مدنی طی یک اقدام مشترک و در اعتراض به اعدام جوانان کرد و سیاستهای کردستیزانه‌ی حکومت ایران، کردستان را به اعتصاب عمومی فراخواند‌ه‌اند.

احزاب کردستانی و سازمانهای مدنی طی یک اقدام مشترک و در اعتراض بە اعدام جوانان کرد و سیاستهای کردستیزانەی حکومت ایران، کردستان را بە اعتصاب عمومی فراخواندە اند.

 

طبق فراخوانی کە در شبکە‌های اجتماعی منتشر شدە است، احزاب کردستانی و شماری از سازمانهای مدنی و کنشگران اجتماعی ضمن محکوم کردن اعدام رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی و همچنین حملات موشکی بە مقر احزاب دمکرات در کویە، خواستار واکنش خلق کرد و سازمانهای بین المللی در قبال سیاست های حکومت ایران شدەاند.

 

در این فراخوان ضمن دفاع از حقانیت مبارزه آزادیخواهی کردها از مردم شرق کردستان خواستە شده که روز چهارشنبە ٢١شهریور دست بە اعتصاب سراسری بزنند. شرق کردستان پیش از این به دنبال اعدام فرزاد کمانگر و یارانش سابقه اعتصاب عمومی را دارد.

 

از کردها و آزادیخواهان در خارج از ایران نیز خواستە شدە، بصورت همزمان، دو روز دیگر، در مقابل کنسولگری و سفارتخانەهای ایران تجمعات اعتراضی برگزار کنند.