داعش فعالیت‌های خود در عراق را همزمان با حمله رژیم تروریستی ترکیه به عفرین گسترش می‌دهد

رژیم تروریستی ترکیه پس از حمله اشغالگرانه به عفرین در شمال سوریه، سازمان تروریستی داعش را که عراق و سوریه در آستانه نابودی قرار داشت از نو زنده کرد

رژیم تروریستی ترکیه پس از حمله اشغالگرانه به عفرین در شمال سوریه، سازمان تروریستی داعش را که عراق و سوریه در آستانه نابودی قرار داشت از نو زنده کرد

 

گزارشهایی دال بر سازماندهی مجدد سازمان تروریستی داعش در برخی از مناطق موصل و کرکوک در رسانه‌های عراق و جنوب کردستان منتشر شده است.

 

قبل از آغاز حمله رژیم تبهکار ترکیه به عفرین در ٣٠ دیماه، طی عملیات‌های ائتلاف ضد داعش و نیروهای عراقی در موصل، کرکوک، حویجه، انبار و بیجی، و در طبقا، رقا، دیرالزور و بسیاری از مناطق دیگر سوریه این گروه ترویستی در حال نابودی کامل قرار داشت. نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش و ارتش عراق بیانیه‌های متعددی را در رابطه با پایان دادن به تحرکات داعش در عراق منتشر کردند.

 

داعش با فرمان ترکیه به عراق حمله‌ور شد

پس از آغاز هجوم رژیم تروریستی ترکیه به عفرین و قتل‌عام ساکنان آن، داعش هم در مناطق حومه موصل، کرکوک، خانقین و برخی دیگر از مناطق تحرکات خود را از سرگرفت.

 

سرحد قادر: داعش حملات خود را از سرگرفت

گروه تروریستی داعش پس از حمله ترکیه به عفرین اقدام به ترمیم هسته‌های خود در موصل، کرکوک و خانقین نموده است و حملات علیه نیروهای ارتش عراق و حشدالشعبی را از سرگرفت.

 

سرهنگ سرحد قادر مسئول نیروهای پلیس کرکوک و مناطق حومه در رابطه با آغاز تحرکات داعش در منطقه گفت:"تحرکات داعش در ناحیه رشادیه و روستای زرگه بخش داقوق کرکوک در حال افزایش است. عناصر داعش روزانه خود را مخفی می‌کنند و در شبها به میان مردم می‌آیند.

 

این سرهنگ نیروهای امنیتی افزود:"مدتی پیش عناصر داعش در روستای البومحمد و غده به نیروهای عراقی حمله کردند و از ناحیه رشادیه در اطراف خانقین تا کوههای حمرین و دره خناظر دستکم ٢٠ عضو حشد الشعبی را کشتند. در نواحی عباسی و زابه هم شبانه حملاتی را ترتیب دادند.

 

داعش خود را گسترش می‌دهد

سرحد قادر خاطرنشان کرد که تبهکاران داعش در روستاهای ریاز، مادینه و زربات هم مشاهده شده‌اند و افزود:"سرهنگ فازل و تعدادی از نیروهای محافظ وی در پلیس عراق حین حمله عناصر داعش در این منطقه جان خود را از دست دادند."

 

کاوه ملا پرویز از مسئولان نیروهای پلیس کرکوک در رابطه با تحرکات داعش در منطقه گفت:"در رشادیه، حویجه و ریاز عناصر داعش تحرکات خود را از سرگرفته‌اند، در برخی مناطق اطراف هم فعالیت‌های داعش گزارش شده است. عناصر داعش در پی فرصت برای حمله به نیروهای عراق و حشدالشعبی هستند."

 

دو هزار داعشی در اطراف حویجه

گزارشها حاکیست که پس از حمله رژیم ترویستی ترکیه به عفرین عناصر تبه‌کار داعش هم در مناطق حویجه به وفور دیده شده‌اند. سرحد قادر در رابطه با عناصر داعش در حویجه می‌گوید:"براساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده قریب دو هزار داعشی در حویجه مشغول آموزش جنگ هستند."

 

به گفته سرحد قادر علاوه بر داعش، گروههای تروریستی دیگری همچون نقشبندی‌ها، القاعده و راشدین در حویجه در حال عضوگیری هستند.

 

این مسئول نیروهای پلیس کرکوک در ادامه نسبت به تجدید سازمان و حمله قریب‌الوقوع داعش به کرکوک هشدار داد.

 

برهان عاصی: خطر حمله داعش عراق را تهدید می‌کند

برهای عاصی از اعضای کمیسیون امنیتی شهر کرکوک نسبت به خطرهای آتی بر منطقه از سازماندهی مجدد داعش در موصل، کرکوک و مناطق دیگر عراق سخن به میان آورده و افزوده است:"تبهکاران داعش تهدیدی جدی را متوجه استانهای کرکوک و صلاح‌الدین کرده‌اند."

 

برهان عاصی از گسترش فعالیت‌های داعش در غرب کرکوک و نیاز مبرم پاکسازی این مناطق از سوی نیروهای امنیتی خبر داد.

 

سه ماه پیش از حملات رژیم ترویستی ترکیه به عفرین، حیدر العبادی ریاست جمهوری عراق، از پاکسازی کامل داعش در خاک عراق سخن به میان آورده بود.