اداره‌ی روستای سیبا شیخ خدر نیز به شنگالیان واگذار شد

​​​​​​​بعد از روستای تل‌ازر، نیروهای حشد شعبی عراق روستای شیخ خدر را نیز به انجمن خودمدیریتی شنگال و یگان‌های مقاومت شنگال ی.ب.ش واگذار کردند

بعد از روستای تل‌ازر، نیروهای حشد شعبی عراق روستای شیخ خدر را نیز به انجمن خودمدیریتی شنگال و یگانهای مقاومت شنگال ی.ب.ش واگذار کردند.

 

نیروهای حشد شعبی روز ۱۶ اکتبر ۲۰۱٨ روستای تل ازر شنگال را به انجمن خودمدیریتی شنگال و دستگاه امنیتی ایزد خان واگذار کردند، دیروز نیز طی بیانیه‌ای رسمی روستای سیبا شیخ خدر شنگال را به همان انجمن و ی.ب.ش واگذار کردند.

 

فرمانده‌ی نیروهای حشد شعبی در منطقه، ابو عبد طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: واگذاری روستای سیبا شیخ خدر را به تمام جامعه‌ی ایزدی تبریک می‌گوییم. امروز ما خشنودیم که خلق ایزدی در خاک و روستا و منطقه‌ی خود هستند. امیدواریم آن دسته از خلق ایزدی که آواره شده‌اند به خاک خود بازگردند. ی.ب.ش مدت ۴ سال است برای پایان دادن به تبهکاران مبارزه می‌کند، ما هرگز زحمات آنها را فراموش نخواهیم کرد.

 

هم زمان عارف شنگالی به نمایندگی از فرماندهی یگانهای مقاومت شنگال-ی.ب.ش اعلام کرد: واگذاری اداره‌ی روستای سیبا شیخ خدر را به تمام ایزدیان تبریک می‌گوییم و از نیروهای حشد شعبی تشکر می‌کنیم. ما با تمام نیرو از روستاها و مناطقی که به ما واگذار شده است دفاع خواهیم کرد.

 

در مراسم واگذاری این روستا، اندیل شنگالی به نمایندگی از طرف اهالی روستای سیبا شیخ خدر از همه‌ی کسانی که آواره شده‌اند خواست که به خاک خود بازگردند. شنگالی گفت: ما از همه‌ی نیروهایی که مبارزه کرده‌اند کمال تشکر را داریم. هرگز کسانی را که در این خاک شهید شدند فراموش نخواهیم کرد. از حکومت عراق می‌خواهیم تا برای بازگشت آواره‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

 

روستای سیبا شیخ خدر در ماه ژوئن ۲۰۱۷ توسط نیروهای حشد شعبی از تبهکاران داعش پس گرفته شد.