ادعای واهی استقلال اقلیم یا رقابت بر سر مناصب دولت عراق؛ کدام را باید باور کرد؟!

​​​​​​​مسعود بارزانی رییس پارت دمکرات کردستان عراق- پ.د.ک که سپتامبر سال گذشته با سناریوی برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان، ۴٩ درصد خاک اقلیم را به حکومت مرکزی عراق باخت این روزها بر سر مناصب دولتی در عراق به رقابت با احزاب دیگر جنوب کردستان ...

یکی از نزدیکان عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی الشرقیه از زبان مسعود بارزانی گفته است: اگر یک وزارت عراق به اتحادیه میهنی کردستان واگذار شود، پارتی (حزب بارزانی‌ها) از شراکت در حکومت آینده عراق خارج می‌شود.

 

بها اعرجی مشاور سابق عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با کانال تلویزیونی الشرقیه گفت:"خود مسعود بارزانی در آخرین روزهای تشکیل کابینه عادل عبدالمهدی با تلفن به نخست وزیری که مسئول تشکیل حکومت تازه عراق بودند گفت اگر کابینه وی به وزاری اتحادیه میهنی واگذار شوند پارت دمکرات کردستان عراق از آن خارج می‌شود و در حکومت مشارکت نخواهد کرد."

شوان داودی عضو سابق مجلس نمایندگان مجلس عراق به خبرگزاری فرات گفت:"من شخصا انتظار داشتم که بارزانی سخنان اعرجی را رد کند. فکر نمی‌کردم بارزانی تا این حد خود را خوار کند و چنین درخواستی از عبدالمهدی کرده باشد. متأسفانه انتظار من بیهوده بود. سکوت بارزانی و پ.د.ک در این مورد به معنی صحت سخنان اعرجی است. به همین دلیل می‌توان درک کرد که سیاست کردها به سطح خطرناک (هشدار دهنده‌ای) نزول کرده است.