اربَی: انزوایی دیگر را قبول نکنیم

مریم اربی مادر ۳ زندانی سیاسی اعلام کرد، با پایان یافتن انزوای تحمیلی در نتیجه‌ی مقاومت‌های اعتصاب غذا و روزه‌ی مرگ بایستی کرد‌ها از این برهه صیانت نمایند.

  وضعیت سلامتی ۳ زندانی سیاسی ماشاالله، محمد و دنیز اربَی که به مقاومت اعتصاب غذا پیوسته بودند بهتر شده است.

  مریم اربی مادری ۶۵ ساله که فرزندان وی در زندان‌های مختلف به اعتصاب‌های غذا پیوستند اعلام کرد، محمد اربی روز ۲۶ دسامبر/۵ دی ماه ۱۳۹۷ در گروه T زندان دوزجیه، دختر وی ماشاالله اربی در ۵ ژانویه /۱۵ دی ماه ۱۳۹۷در زندان زنان بونیان در قیصریه و پسرش دنیز ۲۲ ساله در زندان دنیزلی در مقاومت اعتصاب غذا جای گرفتند.

  دختر وی که به ده سال حبس محکوم شده است در گروه اول مقاومت‌ اعتصاب ‌غذای زندان‌ها جای گرفت، در زمان مقاومت با مشکلات چشم و استفراغ خون روبه‌رو شد.

  محمد پسر وی محکوم به ۲۳ سال زندان بوده و در ۲۶ دسامبر به مقاومت‌های اعتصاب غذا پیوست.

  مریم اربی اظهار داشت، وضعیت سلامتی فرزندانش در زمان اعتصاب‌های غذا وخیم شده است و با پایان یافتن این کنش‌ها اکنون از سوپ و غذا‌های آبکی تغذیه می‌کنند. وی گفت، " به مریضی دائمی دچار نشده‌اند. هر چیزی را از من مخفی کنند این را به من خواهند گفت. ممکن است که در سال‌های آینده رو بدهد."

  اربی در ادامه اعلام کرد، " آماده هستیم به هر شکلی بدن خویش را در اعتصاب قرار دهیم" و افزود،‌" اما چنین کنش‌هایی راه‌حل نیستند، برای جلوگیری از لزوم به چنین کنش‌هایی بایستی کردها بویژه آن‌هایی که در خارج (از زندان) هستند از این برهه صیانت نمایند، یعنی انزوایی دیگر را قبول نکنند. ما، مادران آن‌ها به صدایشان مبدل خواهیم شد."