از سرنوشت جوانان کرماشانی و جوانرویی بازداشت شده خبری در دست نیست

به گفته یک منبع آگاه از کرماشان در فاصله روزهای ١۵ الی ١٧ در شهر کرماشان دست‌کم ٢۴ شهروند دیگر بازداشت شده‌اند.

امید جمشیدی و نبی‌الله تردست از روز جمعه ٢٩ دسامبر/ ٨ دی‌ماه بازداشت شده‌اند اما هنوز هم از محل نگهداری و وضعیت جسمی آنان هیچ خبری در دست نیست. همزمان از سرنوشت یک جوان اهل جوانرو که ١۴ دیماه بازداشت شده است اطلاعی در دست نیست.

 

به گفته یک منبع آگاه از کرماشان در فاصله روزهای ١۵ الی ١٧ در شهر کرماشان دست‌کم ٢۴ شهروند دیگر بازداشت شده‌اند.

 

از سوی دیگر از وضعیت دو زندانی به نام‌های امید جمشیدی و نبی‌الله تردست که در اعتراضات هشتم دی‌ماه در کرماشان بازداشت شده بودند هنوز هم خبری در دست نیست. یکی از دوستان این دو بازداشت شده به خبرگزاری فرات گفت که بازداشت‌شدگان به بازداشتگاه نبی‌اکرم کرماشان منتقل گردیده و تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

 

این منبع در ادامه سخنان خود از تلاش خانواده بازداشتی‌ها برای کسب آگاهی از عزیزان خود و عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی خبر داد.

 

از سوی دیگر نیروهای امنیتی رژیم در شهر جوانرو شهروندی به نام "آکو یاری" فرزند فاتح را در روز ١۴ دیماه بازداشت کرده‌اند. از سرنوشت این شهروند جوانرویی هیچ خبری در دست نیست. گفته می‌شود که نامبرده از سوی سپاه پاسداران بازداشت و به میدان نفت منتقل شده است.

 

خاطرنشان می‌شود که رژیم ایران در پی گسترش اعتراضهای سراسری جو نظامی را در روژهلات کردستان حکمفرما کرده و تعداد زیادی از جوانان و فعالین مدنی /فرهنگی را بازداشت کرده است.