از سرنوشت فعال محیط زیستی کاوه بابامرادی خبری در دست نیست

پیگیری‌های مکرر خانواده کاوه بابامرادی، فعال محیط زیستی شهر سنه، طی سه ماه گذشته بی‌نتیجه بوده است

پیگیری‌های مکرر خانواده کاوه بابامرادی، فعال محیط زیستی شهر سنه، طی سه ماه گذشته بی‌نتیجه بوده است

 

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، کاوه بابامرادی عضو انجمن زیست محیطی "چیای سبز" سنه روز ٣٠ خرداد از سوی نیروهای امنیتی در منزل شخصی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است. با گذشت ٩٠ روز عیلرغم پی‌گیری خانواده برای کسب آگاهی از سرنوشت این فعال مدنی خبری در دست نیست.

یکی از بستگان کاوه بابامرادی به خبرگزاری فرات گفت:"پی‌گیری ما برای کسب خبر از سرنوشت کاوه بی‌نتیجه بوده اما گمان می‌کنیم که کاوه در اطلاعات سپاه شهرامفر سنه تحت بازجویی باشد." وی افزود:"پس از سه ماه هنوز به ما نمی‌گویند که کاوه را به چه دلیلی بازداشت کرده‌اند."

 

نیروهای اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه طی چند ماه گذشته ۵ فعال محیط زیستی کُرد را در شهرهای پاوه، مریوان و سنه بازداشت کرده‌اند. عرفان رشیدی از فعالین سرشناس محیط زیستی کرماشان روز ۲۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی در شهر پاوه بازداشت و بعد از ۸ روز با تودیع وثیقه آزاد شد. اما ۴ فعال محیط زیستی بازداشتی دیگر به نام‌های کاوه بابامرادی، سحر کاظمی، مسلم سبحانی و آرمان غفوری که در شهرهای مریوان و سنه بازداشت شده‌اند هنوز هم در بازداشت به سر می‌برند. از بین این بازداشت شدگان، تنها سحر کاظمی توانسته است طی تماس تلفنی با خانواده از محل و وضعیت خود اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دارد. طبق گفته های نامبرده، وی در بازداشت گاه اداره اطلاعات سنه تحت بازجویی قرار دارد.