از مردین به کاروان مبارزه آزادی کردستان پیوست و در نبردی در زادگاهش به اوج رسید

روبین مدیات از مردین به کاروان آزادیخواهان کردستان پیوست. وی در عرصه‌های بهدینان، زاگرس، جیلو و چارچلا تا گابار برای میهنش جنگید و سرانجام در زادگاهش به درجه شهادت نایل شد.

پریهان آکان با کد سازمانی روبین مدیات در ٢۴ مارس ١٩٩٠/ ۴ فروردین ١٣۶٩ در منطقه مدیات استان مردین چشم به جهان گشود. روبین با سه خواهر و چهار برادرش در خانواده‌های میهن‌دوست بزرگ شد به مدرسه رفت و تحصیلات خود را ادامه داد. او در دانشکده ورزشی دجله فارغ‌التحصیل شد. آوریل ٢٠١٣ تصمیم گرفته به گریلاهای پ.ک.ک ملحق شود و پس از دیدار با خانواده مردین را به قصد شرکت در جنبش آزادیخواهی کردستان ترک کرد.

 

ماراتن کوتاه زندگی روبین در مناطق بهدینان، زاگرس، آواشین، جیلو، چارچلا و بوتان سپری شد. روبین گریلای ورزشکار خلقش بود. پس از آنکه از بهدینان به منطقه گابار اعزام شد برای بازگشت به مردین و تداوم مبارزه گریلایی در زادگاهش عزم خود را جزم کرد. روبین در نوامبر ٢٠١٧ همراه با ۵ رفیق خویش به نام‌های روبار قوسر، ویان گاپ، خمگین سیابند، دستان آمد و عگید آمد در منطقه شمرخ استان مردین به شهادت رسید.

 

روبین مدیات قبل از آنکه به سوی مردین حرکت کند در رابطه با آشناییش با حزب کارگران کردستان می‌گوید:"از سال ١٩٩٠ پ.ک.ک را می‌شناختیم. سال ١٩٩٣ یکی از دختر عموهایم به پ.ک.ک ملحق شد و اینچنین با مبارزه گریلایی بیشتر آشنا شدیم.

 

با پیوستن به صفوف گریلا می‌توان طعم زندگی را چشید

اگر چه کمی با تأخیر به صفوف حزب ملحق شدم اما ارتباط با حزب و پیوستن به آن و مشاهده‌‌اش از نزدیک برایم تازه بود. زیبایی طبیعت و آمیختگی آن با گریلاها را تنها باید با چشم خود ببینی و آن را زندگی کنی. افراد پس از پیوستن به صفوف انقلاب اهمیت ویژه‌ای به طبیعت، مبارزه و رفاقت می‌دهند.

 

رفاقت برمبنای معیار‌های رهبری

رفاقت کوهستان زمانی که بر معیارهای فلسفی رهبری متکی باشد احساسی بسیار متفاوت به انسان می‌بخشد. ویژگی‌های نامطلوبی که ریشه در فرهنگ مردسالاری جامعه دارند را تنها می‌توان با فلسفه رهبری از میان برداشت. زندگی پ.ک.ک و کوهستان زندگی بسیار متفاوتی است. آنچنان متفاوت که در تصور انسان‌ها نمی‌گنجد.

 

مشتاقم به مردین برگردم

حسرت هر گریلا برای دیدن شمال کردستان چگونه باید باشد، در چهارچوب دفاعیات رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان که بر حق دفاع مشروع و خوددفاعی تأکید کرده است ما به درک مبارزه ایدئولوژیک نایل شده‌ایم. من به آموزش خویش در خوددفاعی ایدئولوژی پرداختم. خیلی مشتاق بازگشت به مردین بودم، اما در منطقه گابار وظیفه‌ای به من محول شد، اما باز هم می‌خواستم در عرصه مردین مبارزه کنم.

 

سرزمین فرمانده عگید

گابار اهمیت ویژ‌ه‌ای برایمان دارد، عرصه‌ای است که فرمانده عگید [ماحصوم کورکماز] در آن مبارزه نموده است. وقتی که از گابار سخن می‌گوییم روح و جسم آنانی که با نام فرمانده عگید آشنایی داشته باشند تحت تأثیر قرار می‌گیرد. به انسان دلگرمی و امید می‌بخشد. شخصا خوشحال و شادمانم [که در اینجایم].

 

برای شکست نیروهای رژیم اشغالگر ترک و دفاع از خلقمان اینجاییم. به شمال کردستان می‌روم تا پاسخی باشم برای این مقطع. با تلاش و مشارکت بیشتر سعی می‌کنم به وظایفم عمل کنم."