اسرای میت و ارتش ترک به خلق ترکیه پیام دادند

سربازان، اعضای میت و پلیس ترکیه که از سوی نیروهای پ.ک.ک به اسارت درآمده‌اند از احزاب سیاسی و سازمانهای جامعه مدنی خواستند تا به سکوت دولت تُرک در قبال سرنوشت آنان پایان دهند

سربازان، اعضای میت و پلیس ترکیه که از سوی نیروهای پ.ک.ک به اسارت درآمده‌اند از احزاب سیاسی و سازمانهای جامعه مدنی خواستند تا به سکوت دولت تُرک در قبال سرنوشت آنان پایان دهند

 

دولت ترکیه و سازمان جاسوسی میت نسبت به سرنوشت اعضای به اسارت درامده خود همچنان بی‌تفاوت‌اند. رژیم ترکیه با بمباران کوهستان‌های کردستان جان این اسرا را هم به خطر می‌اندازد. تعدادی از اسیران در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات شرکت کرده و خواهان اقدام احزاب و جریانهای سیاسی ترکیه برای رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند.

 

ارهان پکچتین رییس امور فرهنگی میت در فعالیت‌های خارج از کشور و آیدین گونل مسئول منابع انسانی میت روز چهارم آگوست ٢٠١٧ در شهر دوکان حومه سلیمانیه در جنوب کردستان از سوی نیروهای پ.ک.ک به اسارت درامدند. آنان با هدف ترور مسئولین عالیرتبه پ.ک.ک به این منطقه رفته بودند. علاوه براین ٩ سرباز و پلیس دیگر تُرک هم در اسارت نیروهای گریلا بسر می‌برند.

 

سدات سورگون یکی از اسیران خواهان توجه دولت، اپوزیسیون و نامزدها به سرنوشت آنان شد. امید گجر هم خواهان توجه سازمانهای جامعه مدنی و مسئولین دولتی شده تا به گفته او پس از دو سال گامی برای آنان بردارند.

 

سمیح اوزبی و عادل کاباکلی هم از عدم توجه احزاب حاکم انتقاد کرده و خواهان اقدام برای رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند.

 

مسلم آلتینتاش و مولود قهوه‌چی اسرای دیگر ارتش ترکیه در بازداشت نیروهای گریلا خواستار توجه احزاب و جریانهای سیاسی به سرنوشت آنان شدند.

 

سدات یبلاق  از مسئولین رژیم ترکیه خواست تا برای آزادی آنان گام بردارند. سلیمان سونگور یکی دیگر از اسرا خاطرنشان کرد که چهال سال جنگ برای ترکیه هیچ دستاوری در برنداشته و مرگ انسان تنها ثمره آن بوده است. وی خواهان صلح و بازگشت به دامان خانواده شده است.

 

حسین ساری یکی دیگر از اسرا هم تصریح کرده است که ششمین عید را بدور از کانون خانواده بسر می‌برد و خواهان آزادی شده است.