اشغالگران در شمال و جنوب کردستان هدف حملات سهمگین گریلایی قرار گرفتند

​​​​​​​به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای ه.پ.گ در عملیات گریلاهای کردستان در سیدکان و سلوپی ٩ ارتشی ترک و دو کنتراگریلا به هلاکت رسیده‌اند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای ه.پ.گ در عملیات گریلاهای کردستان در سیدکان و سلوپی ٩ ارتشی ترک و دو کنتراگریلا به هلاکت رسیده‌اند. از سوی دیگر مشخصات سه گریلای شهید از جمله یک گریلای اهل سلماس روژهلات کرستان که در حملات هوایی دشمن به شهادت رسیده‌اند اعلام گردید

 

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان در اطلاعیه‌ای جزئیات درگیری گریلاها با ارتش غاصب ترک را در روزهای چهارم تا ششم مهرماه سال جاری منتشر کرد.

 

در شرح گزارش آمده است:

 

"سە ارتشی در للیکان- جنوب کردستان از پای درآمدند

در چهارچوب کارزار انقلابی شهید آگری و شهید پیروز نیروهای ما علیه سربازان رژیم غاصب ترکیه در جنوب کردستان به عملیات نظامی دست زدند. پنجم مهرماه گریلاهایمان به مواضع ارتش ترک در نزدیکی روستای شاپانه عرصه سیدکان حمله کرده و سه نظامی دشمن را کشتند.

 

۶ کشته و پنج زخمی دشمن در سیدکان

از ساعت ١۵ الی ١٧ جمعه (۶ مهرماه) نیروهای ما علیه سربازان ترکیه در دره آلی عرصه سیدکان عملیاتی نظامی را به انجام رساندند. در این عملیات هشت تن از سربازان دشمن کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند. دشمن پس از عملیات اجساد کشته و زخمی‌های خود را با هلی‌کوپترهای جنگی از منطقه خارج کرد.

 

کشته شدن ٢ کنتراگریلا و زخمی شدن چهار تن دیگر در سلوپی

نیروهای گریلا در چهارچوب کارزار انقلابی شهید دلال آمد و شهدای بستا بامداد جمعه (۶ مهرماه) به کنتراگریلاهای مستقر در تپه ازمان در اطراف روستای بوبون بخش سلوپی حومه شرنخ حمله کردند. در نتیجه ضربه سهمگین نیروهای ما ٢ کنترگریلا از پای درآمدند و چهار کنتراگریلای دیگر زخمی شدند، رژیم ترک پس از عملیات ما منطقه را هدف حملات خمپاره‌ای قرار داد.

 

شهادت سه گریلا در سرت

در تحرکات نظامی و عملیات رژیم ترکیه در منطقه هاویل از توابع سرت روز ١ مهرماه/ ٢٣ سپتامبر سه گریلا به نام‌های باهوز، روژدا و تکوشین حین بمباران جنگنده‌های رژیم ترکیه به شهادت رسیده‌اند.

 

مشخصات شهدا به این شرح است؛

   نام: یونس آرتک

   کد سازمانی: باهوز آرگش

   محل تولد: آمَد

   زمان و مکان شهادت: ٢٣ سپتامبر ٢٠١٨/ سرت


   نام: ریحان عبدالله‌زاده

   کد سازمانی: روژدا روژهلات

   محل تولد: سلماس

   زمان و مکان شهادت: ٢٣ سپتامبر ٢٠١٨/ سرت


   نام: قدری کلیچ

   کد سازمانی: تکوشین آواشین

   محل تولد: هاتای

   زمان و مکان شهادت: ٢٣ سپتامبر ٢٠١٨/ سرت

 

تداوم حملات هوایی ترکیه به جنوب کردستان

از ساعت ٢٣:٣٠ روز پنجشنبه (۵ مهرماه) هواپیماهای ارتش غاصب ترک مناطق چمچو در زاپ و تپه سونای در متینا را هدف بمباران قرار دادند.

از ساعت ١٠ الی ١١ روز جمعه (۶ مهرماه) ارتش غاصب ترک تپه زندورا در متینا را هدف حملات هوایی قرار داده و در ساعت ٢٣:۴٠ همان روز عرصه مروانیس در آواشین را بمباران کرد. این حملات به نیروهای گریلا هیچ آسیبی وارد نیاورده است."