اشغالگران در شمال و جنوب کردستان هدف عملیات گریلایی ه.پ.گ قرار گرفتند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که نیروهای آنان سلسله عملیاتهایی را علیه ارتش ترکیه به انجام رسانده‌اند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که نیروهای آنان سلسله عملیاتهایی را علیه ارتش ترکیه به انجام رسانده‌اند

 

طبق این بیانیه نیروهای ه.پ.گ دو هلی‌کوپتر کبرا را در ایالت بازید هدف قرار داده‌اند. شش ارتش ترک در وان و یک ارتشی هم در گوَر از پای درآمده‌اند. همچنین یک مزدور محلی به سزای اعمال ننگین خویش رسیده است.

 

در بیانیه ه.پ.گ آمده است:"نیروهای ما در چهارچوب کارزار انقلابی شهید آگری و شهید پیروز روزهای ٢٨ و ٢٩ ژوئن/٧و ٨ تیرماه علیه ارتش ترکیه در جنوب کردستان سلسله عملیات‌هایی را به انجام رساندند. ساعت ٠٠:١٠ نیمه شب ٢٨ ژوئن/ ٧ تیر سربازان ترک مستقر در تپه للیکان منطقه برادوست را هدف قرار داده و از فرود سربازان ترک در یک هلی‌کوپتر ممانعت به عمل آوردند. هلی‌کوپتر مجبور به فرار از منطقه شد.

 

شش ارتشی در شبیخون گریلایی راه وان-جولمرگ کشته شدند

شش ارتشی ترکیه در شبیخون گریلایی ساعت ٢١:٠۵ پنجشنبه ٢٨ ژوئن/ ٧  تیر در جاده جولمرگ- وان کشته شدند. ساعت ١٩:۴٠ روز جمعه هم یک ارتشی در اطراف گوَر کشته شد و یک سرباز دیگر زخمی گردید.

 

روز ٢۵ ژوئن در روستای ترکمانی حومه بازید یکی از عناصر مزدور دشمن با نام مولود بنگی از سوی نیروهای ما بازداشت شد. نامبرده در شهادت رفقای ما دست داشته است. رفقا پس از تحقیقات لازم و اعترافات این مزدور روز ٢۶ ژوئن وی را به سزای اعمال ننگین خود رساندند.

 

روز ٢٧ ژوئن نیروهای دشمن تحرکات وسیعی را با کمک پهپادهای جاسوسی در منطقه دمیرکاپی حومه هلاج آغاز کردند و نیروهای ما یک هلی‌کوپتر کبرا و یگان ویژه ارتش را هدف قرار دادند. از تعداد تلفات دشمن خبر موثقی در دست نیست."