اطلاعات سپاه دیواندره معلم کُرد را بازداشت کردند

​​​​​​​امید شاه‌محمدی، معلم دیواندره‌ای روز دوشنبه (٢١ آبان/ ١٢ نوامبر) بعد از یورش نیروهای اطلاعات سپاه به منزلش، بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در شهر سنه منتقل شده است

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، ساعت ۱۵  روز دوشنبه ۲۱ آبانماه، نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بدون ارائه حکم قضایی به منزل این معلم در شهر دیواندره یورش برده و ضمن تفتیش و ضبط تعدادی از وسایل شخصی، وی را بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در دیواندره منتقل کردند.

 

نیروهای امنیتی پس از بازداشت امید شاه‌محمدی، به کتابخوانه زانکو که متعلق به وی بوده مراجعه کرده و ضمن تفتیش کتابخوانه، کیس کامپیوتر را با خود برده‌اند.

 

طی چند روز گذشته بعد از مراجعه خانواده این معلم بازداشتی به دادگاه و سپاه دیواندره، تنها به آنان اعلام شده که نامبرده جهت انجام بازجویی از روز سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنه منتقل شده است.

 

امید شاه‌محمدی، دارای ۲۰ سال سابقه تدرس زیست شناسی در شهرستان دیواندره است و همچنین در کنار فعالیت‌های صنفی در حوزه کتابخوانی فعالیت‌های چشمگیری در این شهر داشته است.

 

شایان ذکر است که به دنبال برگزاری دو دوره تحصن سراسری معلمان ایران فشار علیه معلمان شدت بیشتری گرفته است و تنها در دو ماه گذشته ۱۰ معلم کُرد به نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.