اطلاعات سپاه مدیریت شبکه‌های تلگرامی بظاهر مخالف را در دست دارد

بخش سایبری اطلاعات سپاه پاسداران ضمن تلاش برای هک کردن حساب‌های کاربری و جاسوسی از مخالفین نظام ایران، سعی کرده که راههای تازه ای برای فتنه انگیزی علیه فعالین حوزەهای گوناگون پیدا کند

بخش سایبری اطلاعات سپاه پاسداران ضمن تلاش برای هک کردن حساب‌های کاربری و جاسوسی از مخالفین نظام ایران، سعی کرده که راههای تازه ای برای فتنه انگیزی علیه فعالین حوزەهای گوناگون پیدا کند.

 

در ماههای گذشته خبرهای متعددی از دستگیری مدیران شبکەهای تلگرام یا اینستاگرام در ایران به گوش رسید.

 

خبرها حاکیست اطلاعات سپاه با شناسایی شبکەهای پرمخاطب داخلی، برای مدیریت آنها تلاش کرده تا با دروغ‌پراکنی و فرافکنی، فضای رسانەای را آلوده کند.

 

این اقدام در استانی مانند اورمیه که محل همزیستی تنوعات هویتی است، با چاشنی تفرقه افکنی میان خلق‌ها و برانگیختن کینه میان آنها همراه بوده.

 

اطلاعات سپاه از جمله به دنبال دستگیری یک فعال تلگرامی به نام "فرخ عبدی" که مردادماه امسال به اتهام تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شد، مدیریت کانال "آمانج" که بیش از هفت هزار عضو دارد را بر عهده گرفته است. شبکەهای نسبتا پرمخاطب دیگری نیز وجود دارند که مدیران آنها برای همکاری علیه کاربران تحت فشار قرار گرفته‌اند.

 

در میانه خبرهایی که به ظاهر متعلق به جنبش آزادیخواه کردها است، می توان به مطالبی علیه خبرنگاران یا فعالین فرهنگی کرد در این شهر دست پیدا کرد که متهم به همکاری به وزارت اطلاعات شده‌اند. هدف از این کار، ایجاد بی اعتمادی در افکار عمومی و تخریب چهرە فعالین حوزەهای گوناگون است.