اعتراض زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاو به دستور تخلیه کانکس‌هایشان به خشونت انجامید

جمعی از ساکنان کانکس‌های محل زندگی زلزله‌زدگان در اعتراض به قطعی مکرر آب و برق در ورودی و حاشیه شهر سرپل‌ذهاب دست به تجمعات اعتراض‌آمیز زدند

   به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان روز یکشنبه، ۳۰ تیر ماه در شهر سرپل‌ذهاو تجمعات اعتراضی زلزله‌زدگان در دو نوبت بعد از ظهر و نیمه شب ادامه داشته و پس از چند ساعت با حضور نیروهای انتظامی به خشونت و درگیری با تجمع‌ کنندگان منجر شده است. همچنین قرار بود روز دوشنبه، ۳۱ تیر ماه، تجمعات اعتراضی از سوی کانکس‌ نشین‌ها ادامه یابد، اما تجمع‌کنندگان روز یکشنبه، هشدارهایی از سوی نهادهای امنیتی دریافت کرده‌ بودند.

   به گفته منابع محلی آگاه قطعی مکرر آب و برق زلزله‌زدگان از سوی شهرداری سرپل ذهاو به منظور تخلیه کانکس‌ها و یا انتقال آنها به محل دیگری صورت گرفته است. از سوی دیگر محبت جمالی‌نیا فرماندار این شهر در گفتوگو با خبرگزاری‌های دولتی از تعیین مهلت ١٠ روزه برای تخلیه کانکس‌ها خبر داده است.

   تعیین مهلت ١٠ روزه برای ترک کانکس‌ها در حالی است که دولت ایران برخلاف وعده‌های داده‌شده هنوز هم در کمک به بازسازی منازل تخریب شده سر باز می‌زند. زلزله‌زدگان همچنین افزایش تورم، ناتوانی در بازپرداخت وام‌های دریافتی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های اخیر را از دیگر دلایل عدم توانایی در بازسازی منازل تخریب شده خود عنوان می‌کنند.