اعتراض‌ها به دیدار اردوغان از آلمان به گسترده‌تر می‌شوند

کردها و دوستان آنان اعتراض‌های خود علیه سفر دیکتاتور ترکیه به آلمان را گسترش می‌دهند

کردها و دوستان آنان اعتراض‌های خود علیه سفر دیکتاتور ترکیه به آلمان را گسترش می‌دهند

 

قبل از مسافرت طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به آلمان، در شهرهای مانهایم، نورنبرگ و شتوتگارت راهپیمایی‌های اعتراض آمیز برگزار شدند.

 

مانهایم

کردستانی‌ها و دوستان آنان در شهر مانهایم سفر اردوغان به آلمان را محکوم کردند. آنان به سیاست‌های آلمان در قبال کردها و همکاری برلین با رژیم مستبد ترکیه اعتراض نمودند. شرکت کنندگان پلاکارد بزرگی را با خود حمل می‌کردند که روی آن عبارت "مرکل حمایت می‌کند، اردوغان جنایت می‌کند" قید شده بود.

 

نورنبرگ

در شهر نورنبرگ هم کردها و دوستان آنان با حضور در میدان ویبر ترومیه به سفر دیکتاتور ترکیه به آلمان اعتراض کردند. سازمان‌های انقلابی و دمکراتیک آلمان در این فعالیت شرکت نمودند. آنان با اشاره به فروش اسلحه از سوی رژیم آلمان به ترکیه، برلین را شریک اردوغان در اشغال عفرین دانستند.

 

شتوتگارت

میهن‌دوستان کردستانی در شهر شتوتگارت با برپایی خیمه سفر اردوغان به آلمان را محکوم کردند. برگزارکنندگان با آلمانی‌هایی که به دیدار از خیمه رفته بودند در مورد سفر اردوغان گفتگو کردند. آلمانی‌ها گفته‌اند که از این به ترکیه سفر نخواهند کرد.

 

شرکت کنندگان از فعالان و میهن‌دوستان کردستان و دوستان آنان خواستند تا در اعتراض سراسری روز شنبه به سفر اردوغان شرکت نمایند.