اعتراضات در ایران چرا و چگونه آغاز شدند؟ مردم چه می‌خواهند؟

کاروان هورام ویرایشگر بخش فارسی خبرگزاری فرات به بررسی اعتراضهای اخیر در ایران پرداخت و گفت:"در چهلمین سال انقلاب عملکردهای محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان هیچ دستاوردی مفیدی را برای خلق‌های ایران به همراه نداشته‌اند"

کاروان هورام ویرایشگر بخش فارسی خبرگزاری فرات به بررسی اعتراضهای اخیر در ایران پرداخت و گفت:"در چهلمین سال انقلاب عملکردهای محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان هیچ دستاوردی مفیدی را برای خلق‌های ایران به همراه نداشته‌اند"

 

کاروان هورام خبرنگار روژهلاتی و ویرایشگر بخش فارسی خبرگزاری فرات سیاست‌های رژیم ایران را "تحمیل فقر و گرسنگی بر جامعه" نامید و تحولات روزهای اخیر را "انقلاب گرسنگان" عنوان نمود. هورام در ادامه تصریح کرد که سیستم مدیریتی ایران چه در دوره‌های محافظه‌کاران و چه در دوره‌های اصلاح‌طلبان در چهل سال گذشته جامعه را سرکوب نموده و تظاهرات روزهای اخیر انفجار چهل سال صبر و مدارا است." هورام افزود:"این رژیم نه قابل اصلاح و نه قابل تحول است"

جمهوری اسلامی چهل سال مداوم جامعه را سرکوب کرده است

هورام به اعتراضات چهار روز گذشته در ایران پرداخت و خاطرنشان کرد که رژیم ایران از آغاز سرکوب جامعه را در رأس وظایف خود قرار داده است و برای جلوگیری از تغییر و تحول در ایران سعی در تداوم وضعیت در خاورمیانه نموده است. نه تنها بر کردها که تحت تأثیر مبارزه دیگر بخش‌های کردستان بوده‌اند که دیگر خلق‌های ساکن در ایران را هم با تمام توان سرکوب نموده است. هورام در ادامه ضمن اشاره به نقش اپوزیسیون گفت: رژیم ایران چیزی را تحت عنوان نیروی اپوزیسیون برای ایرانیها نگذاشته و از سبزها تا سوسیالیستها، دمکرات‌ها و اصلاح‌طلبان حکومتی را یا وادار به ترک کشور نموده و یا به کنج زندانها انداخته است.

 

هورام ضمن اشاره به تحولات سالهای اخیر و تغییر رژیم‌های مرتجع در خاورمیانه، از تعمیق بحران‌ها از سوی ایران سخن به میان آورد که این خود به وضعیت اقتصادی ساکنان دامن زده است.

 

ثروت‌ها نه برای آبادانی بلکه برای ویرانی بیشتر خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفت

هورام تصریح کرد که رژیم جمهوری اسلامی ایران از انقلاب ١٣۵٧ ثروت‌های مادی را نه برای رفاه جوامع ایران بلکه برای گسترش ایدئولوژی مخرب خود و سرکوب آزادی و دمکراسی و حقوق بشر مورد استفاده قرار داده و هر گونه مطالبه آزادیخواهی را هم با عناوینی همچون "بازی نیروی‌های بیگانه" و " فتنه" مورد سرکوب قرار داده است.

 

محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان، جامعه را به بازی گرفته‌اند

هورام در بخشی دیگر از سخنان خود به بحرانهای داخلی رژیم و فرصت‌ اصلاح امور از سوی گروه‌های اصلاح‌طلب با انتخاب حسن روحانی اشاره نمود. به گفته هورام حسن روحانی آرای مردم را دو دستی به سپاه واگذار کرد. حسن روحانی از میان زنان که ۵۵ درصد کل جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند یک وزیر زن را هم به کابینه خود راه نداده است و همچنین خلق‌های کُرد، آذری، بلوچی، عرب و ... را که بیشتر از نیمی از جمعیت ایران را شامل می‌شوند از کابینه خود محروم نموده است.

 

هورام در رابطه با سیاست‌های اصلاح‌طلبان، آنرا وابسته نمودن خلق به سیستم و سرگرم کردن به بازی دمکراسی از سوی رژیم ولایت فقیه خواند. هورام به بررسی دو دوره مدیریت اصلاح‌طلبان و محافظه‌کاران [محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد] پرداخت و سیاست‌های این دو را فریب جامعه و سرکوب نامید.

 

جامعه از رژیم حاکم گذار کرده است

هورام به جایگاه تاریخی مشهد همچون مرکز ملی‌گرایی فارس و اعتراض‌های روزهای اخیر در شهر قم اشارە نمود. از سوی گشترش اعتراضها به شهرهای بزرگی مرکز ایران و اصفهان پرداخت و آنرا نشانه دست رد جامعه به اقتدار رژیم حاکم بر ایران نامید. گفته می‌شد که جمهوری اسلامی توان اداره جامعه را بیش از سی- چهل سال نداردو جامعه هم دیگر ادامه چنین رژیمی را برنمی‌تابد.

 

هورام به غصب کمکهای مردمی به زلزله‌زدگان کرماشان از سوی سپاه پاسداران و افزایش تعداد خودکشی‌ها در کرماشان گسترش هر چه بیشتر فقر را برنامه‌ی مدون رژیم ایران علیه خلق کُرد عنوان کرد. هورام شعار معترضان کرماشانی "مرگ بر جمهوری اسلامی" و " مرگ بر دیکتاتور" را پاسخ درخور خلقی دانست که علیرغم دارا بودن سرزمینی با ثروت‌های فراوان و منابعی غنی رژیم چنین جامعه را به سوی مرگ سوق داده است.

 

هورام آغاز اعتراضات با شعارهای اقتصادی را نشانه تلاش رژیم برای تنبیه جامعه از سوی رژیم با توسل به سیاست اشاعه فقر و گرسنگی عنوان کرد. رژیم جمهوری اسلامی تمامی عرصه‌ها را بر جامعه تنگ نموده و هر روز بر جامعه قتل‌عام دیگری را تحمیل می‌نماید. ایشان ریشه تمام مسائل و بحران‌های موجود در ایران را مسائل سیاسی عنوان کرد.

 

اصلاح‌طلبان ٢٠ سال مداوم است که جامعه را می‌فریبند

کاروان هورام در ادامه ضمن یادآوری قیام‌های مردمی سال‌های ١٣٧٧و ١٣٨٨ مرحله تازه قیام‌‌‌ها در ایران را دارای ویژگی‌های متمایزی همچون "گستردگی نیروهای اجتماعی"، "گستردگی عرصه جغرافیایی" و "دمکراتیک بودن" عنوان کرد و آنرا "انقلاب گرسنگان" نامید.

 

ایشان شعارهای شرکت کنندگان همچون "مرگ بر جمهوری اسلامی"، "مرگ بر روحانی"، "مرگ بر حزب‌الله" و "مرگ بر دیکتاتور" را نشانه آشکار گذار خلق از جمهوری اسلامی نامیده و بر نقش انقلابی جوانان، زنان، کارگران و آحاد جامعه در پیشبرد قیام تأکید کرد.

 

کاروان هورام در پایان ضمن یادآوری شعار "نترسین نترسین ما همه با هم هستیم" آنرا فریاد اتحاد و همبستگی میان نیروهای دمکراتیک و تحول‌خواه نامید که بایستی با آغوش باز در سرتاسر ایران مورد استقبال قرارگیرد.