اعتراف شورای امنیت اقلیم به قرار گرفتن نام مسرور بارزانی در لیست حامیان ترور

​​​​​​​شورای امنیت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای به قرارگرفتن نام مسرور بارزانی از مسئولان این سازمان در لیست حامیان ترور اعتراف کرده است

شورای امنیت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای که تنها در رسانه‌های این حزب منتشر شده تلویحا به قرار گرفتن نام نامزد نخست‌وزیر حکومت اقلیم و از مشاوران ارشد این سازمان در لیست حامیان ترور اعتراف می‌کند.

 

جالب اینکه بیانیه شورای امنیت اقلیم به جای ارائه مدارک مبنی بر بی‌گناهی مسرور بارزانی با لحنی پرخاشگرانه به رسانه‌هایی که این خبر را بازتاب داده‌اند حمله‌ور شده‌ است.

 

روز شنبه کمیته مبارزه با پولشویی و حامیان مالی تروریسم در سوریه گزارشی رسمی را منتشر کرد که در آن اسامی ۶١۵ نفر از ٣٠ کشور جهان به عنوان حامیان ترور قید شده است. نام مسرور بارزانی پسر مسعود بارزانی رییس پ.د.ک در این فهرست قرار گرفته است.

 

مسرور بارزانی مسئول نیروهای امنیت منطقه تحت حکومت پ.د.ک و کاندید بارزانی‌ها برای سمت نخست‌وزیری اقلیم است.

 

احمد میره سردبیر مجله لوین در رابطه با قرار گرفتن نام مسرور بارزانی در لیست حامیان ترور سوریه طی گفتگو با وبسایت خبری ملت تأکید کرده است که علاوه بر سازمان‌های بین‌المللی، افکار عمومی کردستان مسرور بارزانی را مسئول ترور چندین روزنامه‌نگار منتقد همچون سردشت عثمان و ویداد حسین می‌دانند.

 

شایان ذکر است که مأموران تحت فرمان مسرور بارزانی پس از ربودن ویداد حسین خبرنگار خبرگزاری روژنیوز در ١٣ آگوست ٢٠١۶ و شکنجه‌های وحشیانه وی، انگشتان دست ویداد را قطع نموده و میله‌ای را در سر وی فرو کرده بودند. پ.د.ک و مسرور بارزانی در رابطه با ترور روزنامه‌نگاران از سوی عوامل آنها تاکنون پاسخی به خانواده قربانیان و افکار عمومی کردها نداده‌اند.