اعتصاب غذای استراسبورگ در ۶۴مین روز ادامه دارد

در شهر استراسبورگ فرانسه اعتصاب غذای نامحدود در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد با حضور ۱۴ فعال در روز ۶۴م ادامه دارد

اعتصاب غذای فعالین در استراسبورگ فرانسه از روز ۱۷ ژانویه آغاز شده و در روز ۶۴م خود ادامه دارد.

 

روز گذشته گروهی از جمعیت علویهای منطقه‌ی بافیا از فعالین اعتصاب کرده دیدار کردند. در این دیدار ارجان کارا عضو شورای مدیریت فدراسیون اتحاد علویهای آلمان به مقاومت فعالین درود فرستاد و گفت، "تلاش و مبارزه ی شما، مبارزه‌‌ای شرافتمندانه است. امروز روز خضر است. این روز برای علویها مقدس می‌باشد و ما در چنین روزی آرزوی پیروزی شما را داریم .ما هم به حمایت از شما ادامه خواهیم داد".

 

کمال اوزر رئیس فدراسیون اتحاد علویهای آلمان در این دیدار سخنرانی کرد. وی گفت،"این مبارزات برای دمکراسی و آزادی خلق‌هاست. ما در مرحله‌ی سرنوشت‌سازی قرار داریم. به مقاومت شما درود می‌فرستیم. وضعیت سلامت فعالین در خطر است. باید سریعا درخواستهای اعتصاب کنندگان پذیرفته و عملی شود".

 

سپس سلیمان اوزترک توطئه‌ی ۱۵ فوریه، قتل‌عام و بی‌عدالتی در کردستان را محکوم کرد و به اعتصاب کنندگان درود فرستاد. یوکسل کوچ رئیس مشترک ک.ج.د اروپا به نمایندگی از فعالین شرکت کننده‌ در اعتصاب غذا به مهمانان خیر مقدم گفت. وی اعلام کرد، "صدها سال است نیروهای آزادیخواه در جغرافیای ترکیه در مقابل باورها و عقاید متفاوت با تمام نیروی خود ایستاده‌اند و می‌جنگند." کوچ از خلقهای تحت ستم خواست که برای پایان دادن به حصر اوجالان مبارزات و تلاشهای خود را گسترده‌تر کنند.