اعتصاب غذای حسین کمانگر فعال کرد محبوس

   به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کردستان، حسین کمانگر فعال کرد از۲۷ تیرماه در اعتراض به تداوم بازداشت، وضعیت بلاتکلیف و ادامه‌ی فشارها بر وی برای گرفتن اعتراف اجباری دست به اعتصاب غذا زده است

   حسین کمانگر فعال کرد اهل شهر کامیاران می‌باشد که از ۱۵ دیماه تا کنون در جریان بازداشت فعالین محیط‌زیستی و اعضای شاخه‌ی کردستان حزب وحدت ملی در بازداشت اداره‌ی اطلاعات شهر سنه می‌باشد.

   علی رغم گذشت ۷ ماه از بازداشت این فعال کرد هنوز اطلاع دقیقی از شرایط وی وجود ندارد و خانواده و بستگان او موفق به تماس یا دیدار با وی نشده‌اند.

   تاکنون خانواده و بستگان حسین کمانگر چندین بار در مقابل ستاد خبری اداره ی اطلاعات شهر سنه تجمع کرده و خواهان تماس با وی شدند. در آخرین تجمع یکی از بستگان وی به داخل ستاد خبری فرا خوانده شده و به وی اطلاع داده شده که حسین کمانگر از تاریخ ۲۷ تیرماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

   همچنین بازجویان مدعی شده‌اند که حسین کمانگر را به زندان کامیاران منتقل کرده‌اند اما تاکنون از وضعیت وی خبری در دست نیست.

   بازجویان از خانواده‌ی وی خواسته‌اند تا وی را متقاعد کنند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد در غیر این صورت عواقب سنگینی برای وی خواهد داشت.

   حسین کمانگر از ابتدای بازداشت توسط نیروهای اطلاعات تحت فشار قرار گرفته تا وی را مجبور به اعتراف اجباری به مشارکت در قتل کوهسار فاتحی راننده‌ی آمبولانس هلال احمر کامیاران که تیرماه سال گذشته کشته شد، نمایند.

   حسین کمانگر نیز با رد این اتهام و در اعتراض به تحت فشار قرار دادن وی برای اعتراف اجباری دست به اعتصاب غذا زده است.

   لازم به ذکر است افراد بازداشت شده طی بازداشتهای زمستان و بهار همگی به غیر از حسین کمانگر و دو شهروند دیگر اهل کامیاران با نامهای خالد زمانی و باسام مرادی با وثیقه‌های سنگین آزاد شدند.