اعتصاب غذای لیلا گووَن ١٠۵ روز را پشت‌ سر گذاشت

​​​​​​​لیلا گووَن رییس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ از هفتم نوامبر ٢٠١٨/ ١۶ آبانماه برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است

اعتصاب غذای گسترده در محکومیت حصر عبدالله اوجالان همچنان ادامه دارد. گزارش‌ها حاکی از پیوستن زندانیان دیگر در ترکیه به این مقاومت فراگیر است.

 

لیلا گووَن پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ روز هفتم نوامبر ٢٠١٨ که در زندان آمد محبوس شده بود با استفاده از دوربین مدار بسته در جلسه دادگاهی خود اعتصاب غذایش را اعلام کرد. لیلا گوون به این ترتیب از ١٠۵ روز پیش در اعتصاب غذای نامحدود بسر می‌برد. او خواستار پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان از سوی رژیم ترکیه است.

 

اعتصاب غذای لیلا گوون با استقبال مبارزان و سیاستمداران کردستانی مواجه شد. تنها چند روز بعد ناصر یاغز عضو نمایندگی ه.د.پ در هولیر روز ٢٠ نوامبر به اعتصاب غذا پیوست. ناصر یاغز امروز ٩٢مین روز اعتصاب غذا را پشت‌ سر گذاشت. اعلام شد که ناصر توان تکلم را از دست داده است.

 

زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم اشغالگر ترکیه از ١۶ دسامبر به این مرحله از مقاومت ملحق شدندو خواهان پایان فوری حصر اوجالان شدند. امروز بیش از ٣٢٠ زندانی در اعتصاب غذا هستند. اعتصاب گروه اول زندانیان ۶٧ روز است که ادامه دارد.

 

از سوی دیگر در ١٧ دسامبر ١۴ سیاستمدار و فعال کردستانی با همین درخواست در شهر استراسبورگ فرانسه دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند. در همین روز ایمام شیش میهن‌دوست کردستانی در نیوپورت انگلستان دست به اعتصاب غذا زد.

 

اعتصاب غذای فعالان و سیاستمداران کردستانی در اروپا ۶۶ روز را طی کرد.

 

اعتصاب غذای گسترده در کردستان، ترکیه و کشورهای غربی بازتاب وسیعی داشته است. کردستانیان و دوستان آنان در اروپا خواهان اعمال فشار بر رژیم ترک شده‌اند و از سازمان‌های حقوق بشری درخواست کردند به وظایف خود در قبال نقض وسیع موازین جهانی حقوق بشر توسط دولت ترکیه عمل کنند.